021-22388301 __021-22388302

تهران , سعادت آباد ,خیابان سرو شرقی , خیابان مجد

مرکز جراحی سعادت آباد طبقه پنجم

بهترین متخصص مغز و اعصاب کودکان تهران کیست ؟

بهترین متخصص مغز و اعصاب کودکان تهران کیست ؟

درگذشته‌ای نه‌ چندان دور انسان‌ها در ارتباط با مغز و عصب‌های آن شناخت آن‌چنانی نداشتند. این عدم شناخت باعث می‌شد که بیمارانی که به بیماری‌های مغز و اعصاب مبتلا شده‌اند بدون اینکه تحت درمان کارآمد قرار گیرند با این بیماری مدارا کنند.

محققان اولین عمل‌های مربوط به مغز را مربوط به خاورمیانه (بین محققین برای اولین عمل که مربوط به ایران باستان یا مصر باستان است شک دارند) بوده است. این عمل‌ها عموماً کارآمد نبوده و بعد از چند روز بیمار از دنیا می‌رفته است. خوشبختانه پیشرفت علم باعث شناخت بیشتر پزشکان از بافت مغز و اعصاب آن شده است. یکی از تخصص‌های پزشکی این روزها متخصص مغز و اعصاب کودکان است. در ادامه با ما همراه باشید که به سؤال ” بهترین متخصص مغز و اعصاب کودکان تهران کیست ” پاسخ دهیم.

 

کلینیک مغز و اعصاب کودکان

فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان

بهترین متخصص مغز و اعصاب کودکان تهران کیست

انتخاب پزشک متبحر و حاذق همیشه یکی از دغدغه‌های والدین است. ازاین‌رو همیشه در پی یافتن بهترین پزشک هستند. برای پاسخ به سؤال ” بهترین متخصص مغز و اعصاب کودکان تهران کیست؟ ” ابتدا بهتر است اطلاعاتی در مورد رشته تحصیلی مغز و اعصاب داشته باشید. با این شناخت می‌توانید با توجه به علائم فرزند پزشک متبحر را انتخاب کنید.

 

معرفی رشته تحصیلی مغز و اعصاب

متخصص مغز و اعصاب شاخه‌ای از علم پزشکی است که در آن روش‌های درمانی و شناخت اختلالات سیستم عصبی موردمطالعه قرار می‌گیرد. همان‌طور که گفته شد سیستم عصبی سیستمی پیچیده‌ای است که فعالیت‌های بدن و متابولیسم آن را تنظیم و با یکدیگر هماهنگ می‌کند. این سیستم در حالت کلی به دو بخش تقسیم‌بندی می‌شود.

  • سیستم عصبی مرکزی: این بخش شامل بافت مغز و نخاع است.
  • سیستم عصبی محیطی: این بخش به‌عنوان تمام ورودی‌های مغز و نخاع به‌حساب می‌آید که شامل چشم گوش پوست و در حالت کلی گیرنده‌های عصبی است.

پزشکان بعد از 7 سال تحصیل در دوره پزشکی عمومی می‌توانند در آزمون تخصص شرکت کرده و رشته تخصص مغز و اعصاب را برای ادامه تحصیل ادامه دهند.

انواع بیماری‌های سیستم عصبی

پزشکان متخصص مغز و اعصاب در طول دوره تحصیل خود می‌آموزند که تمام عواملی که باعث اختلال عملکردی بر مغز و نخاع و اعصاب است را مورد ارزیابی قرار داده و عامل اصلی را پیدا کنند.

لازم است بدانید عواملی که باعث اختلال در عملکرد سیستم عصبی افراد می‌شود سه گروه کلی دارد. این سه گروه به شرح زیر است:

  • پزشک معالج روانپزشکان یا متخصصان اعصاب و روان: حالت اول بیماری‌هایی که باعث اختلال در سیستم عصبی می‌شود نشانه‌هایی دارد که بیشتر آن‌ها در خلق‌وخوی افراد قابل‌مشاهده است. این بیماری‌ها غالباً شخصیت روانی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به‌طور مثال افسردگی و اختلالات شخصیتی در این گروه از بیماری‌ها قرار می‌گیرد.
  • پزشک معالج متخصصین داخلی مغز و اعصاب: حالت دوم شامل بیماری‌هایی است که اخلال به وجود آمده در سیستم عصبی با عمل جراحی قابل‌درمان نیست؛ بلکه برای کنترل یا درمان آن باید از روش‌های دارویی استفاده شود. به‌طور مثال بیماری‌های ام‌ اس، پارکینسون و برخی از سکته‌های مغزی در این گروه قرار دارند. شاید پاسخ به سؤال “بهترین متخصص مغز و اعصاب کودکان تهران کیست” را در لیست پزشکان این گروه بتوان پیدا کرد.

سوال از متخصص مغز و اعصاب کودکان

  • پزشک معالج جراحان مغز و اعصاب: گروه سوم از اختلالات به وجود آمده در سیستم عصبی بیماری‌های اطلاق می‌شود که برای درمان به روش جراحی به آن‌ها توصیه خواهد شد. این گروه از بیماری‌ها یا تنها روش آن‌ها جراحی است یا یکی از بهترین روش‌ها به‌حساب می‌آید. به‌طور مثال تومورهای مغزی صدمات نخاعی و دیسک گردن و کمر در این گروه قرار دارند.

تو به اینجا متوجه شدید که برای پاسخ به سؤال ” بهترین متخصص مغز و اعصاب کودکان تهران کیست” باید علائم ظاهری بیماری را بشناسید؛ چراکه اخلال در سیستم عصبی به سه گروه تقسیم‌بندی می‌شود.

ویژگی‌های بهترین متخصص مغز و اعصاب کودکان تهران

فارغ از داشتن توانایی و مهارت پزشکی به نظر شما بهترین متخصص مغز و اعصاب کودکان در تهران کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه به بیان ویژگی‌هایی می‌پردازیم که شما را برای انتخاب پزشک معالج ماهر یاری خواهد کرد.

پزشک باید عاشق کودکان باشد

توجه داشته باشید که مشکلات مغزی کودکان به صورتی است که آن‌ها اغلب توانایی بیان آن را ندارند. حتی علائم و نشانه‌ها را نیز نمی‌توانند بگویند بلکه این علائم را والدین به‌جای کودک بیان می‌کنند. درصورتی‌که بیماری کودک با درد همراه باشید آن‌ها را با شرایطی مابین گریه و ناراحتی زیاد نزد دکتر می‌برند. تمامی موارد گفته‌شده به دلیل این است که باید بدانید درصورتی‌که پزشک علاقه قلبی به کودکان و سلامت آن‌ها نداشته باشد امکان موفقیت در رشته مغز و اعصاب کودکان را نخواهد داشت.

 

والدین نگران را درک کند

سلامت کودکان یکی از نگرانی‌های همیشگی والدین به‌حساب می‌آید. درصورتی‌که آن‌ها هرگونه اخلال در سلامتی فرزند خود را مشاهده کنند به‌سرعت دچار تشویش شده و نگران خواهند شد. پزشکان ماهر در مواجه با والدین بیمار خونسردی خود را حفظ کرده و با آرامش به‌تمامی علائم گفته‌شده از جانب والدین گوش می‌دهد که بتواند بهترین شناخت را از بیماری به دست آورد. علاوه‌بر آن پزشک ماهر می‌داند پرخاش یا بازخواست والدین درزمانی که آن‌ها در تشویش بالا به سر می‌برند نمی‌تواند راهگشا باشد به همین دلیل آن‌ها را با آرامش در مسیری که بتواند به بهترین شکل در درمان کودک مؤثر واقع شود قرار می‌دهد.

پزشکان مغز و اعصاب ماهر اغلب صبور هستند

درست است که تا به اینجا تمامی ویژگی‌هایی که برای پزشکی مغز و اعصاب ماهر بیان کردیم همگی ویژگی‌های اخلاقی بودند، اما دسترسی به شناختی کافی از بیماری و عوامل ایجادکننده آن نیازمند خصوصیات اخلاقی است که پزشک می‌تواند درگذر سال‌ها و کسب تجربه به دست آورد. حال بهترین متخصص مغز و اعصاب کودکان تهران کیست و چه ویژگی‌های دیگری می‌تواند داشته باشد؟

بهترین متخصص مغز و اعصاب کودکان تهران باید صبور باشد. شناخت بیماری‌های مغز و اعصاب در مرحله معاینه بالینی نیازمند صبر و حوصله است. والدین بیمار دائم در حال ابراز نگرانی هستند و کودک نیز به‌دلیل درد احتمالی یا علائم دیگری که دارد ممکن است بی‌قراری کند. پس صبر و حوصله تنها عامل راهگشا برای شناخت بیماری و تجویز آزمایش‌های بیشتر در مرحله معاینه بالینی خواهد بود.

 

اطلاع داشتن از دانش روز دنیا

همان‌طور که میدانید علم در دنیا به‌صورت روزانه در حال پیشرفت است. روزانه مقاله‌های مختلف معتبری در حوزه پزشکی منتشر می‌شود. این مقاله‌ها می‌تواند دید کلی و جدیدی برای علل به وجود آورنده یک بیماری خاص یا روش‌های درمان آن را ارائه کند. درصورتی‌که پزشک مایل به دریافت اطلاعات جدید باشد به‌راحتی می‌تواند از این مقاله‌های معتبر استفاده کند.

تا به اینجا در حال پاسخگویی به سؤال “بهترین پزشک مغز و اعصاب کودکان تهران کیست” بودیم، اما به نظر ما پیگیری مداوم و به‌روز نگه داشتم اطلاعات یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که شما را برای انتخاب پزشک ماهر یاری می‌دهد. این ویژگی مهم زمانی اهمیت خود را نشان می‌دهد که مثلاً تابه‌حال داروی خاصی برای درمان بیماری پیدا نشده است. ناگهان در مقاله‌ای اثربخشی داروی تولیدی را موردمطالعه قرار می‌دهد و آن دارو می‌تواند بیماری خاص را درمان یا کنترل کند.

دوره‌های آموزشی و دوری رزیدنتی نیز مهم است

داشتن تجربه یکی از مهم‌ترین مواردی است که نقش مؤثری در مهارت پزشک خواهد داشت. شرکت در دوره‌های متعدد و بهره‌مندی از دوره‌های رزیدنتی در حضور اساتید برتر این رشته نیز جز گام‌های اولیه کسب تجربه در رشته پزشکی به‌حساب می‌آید. به خاطر داشته باشید که تحصیلات عالیه می‌تواند ویژگی مهمی‌برای انتخاب پزشک ماهر باشد.

پس تا به اینجا به این نتیجه رسیدیم که در حالت کلی بهترین متخصص مغز و اعصاب کودکان تهران به 4 مهارت کلی نیاز دارد که این مهارت‌ها به شرح زیر است:

  • مهارت‌های تشخیصی
  • مهارت‌های ارتباطی
  • مهارت‌های تحقیقی
  • مهارت‌های حافظه‌ای: این مورد برای به خاطر نگه‌داشتن شرایط بیمار و علاوه بر آن به خاطر سپردن تمامی دروسی است که در زمان تحصیل فراگرفته است.

پس اگر قرار باشد به سؤال “بهترین متخصص مغز و اعصاب کودکان تهران کیست” پاسخ دهیم باید بگوییم پزشکی که این 4 مهارت را داشته باشد قطعاً یکی از بهترین پزشک‌ها است.

 

جمع‌بندی

این روزها با توجه به پیشرفت روزانه علم و تکنولوژی اغلب علوم دستخوش تغییر و پیشرفت شده‌اند. یکی از علومی که با پیشرفت علم پیشرفت چشم‌گیری داشته است علم پزشکی است. علوم پزشکی تمامی حوزه سلامتی و تندرستی افراد در تمامی سنین شامل می‌شود. بیماری‌های کودکان همیشه نگرانی والدین را به همراه دارد. ازآنجایی‌که کودکان از شناخت کافی نسبت به عوامل خطرآفرین و بیماری‌زا بهره‌مند نیستند بیشتر در معرض خطر و بیماری قرار دارد.

یکی از بیماری‌هایی که کودکان در معرض آن قرار دارند بیماری مغز و اعصاب است. در این مقاله به سؤال “بهترین متخصص مغز و اعصاب کودکان تهران کیست” پاسخ دادیم. با توجه به نکاتی در این مقاله گفته‌ایم به‌راحتی می‌توانید پزشک متخصص موردنیاز خود را بیابید.

3.4/5 - (5 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب تهران _ بهترین کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب سعادت آباد _ کلینیک مغز و اعصاب کودکان تهران _ کلینیک مغز و اعصاب غرب تهران _ متخصص مغز و اعصاب _ بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران _ داخلی مغز و اعصاب _ متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ متخصص مغز و اعصاب کودکان _ کلینیک روانشناسی _ بهترین کلینیک روانشناسی تهران _ کلینیک روانشناسی تهران _ مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ کلینیک شبانه روزی مغز و اعصاب _ متخصص مغز و اعصاب سعادت آباد _روانپزشک سعادت آباد