021-22388301 __021-22388302

تهران , سعادت آباد ,خیابان سرو شرقی , خیابان مجد

مرکز جراحی سعادت آباد طبقه پنجم

بهترین روانپزشک تهران کیست ؟

بهترین روانپزشک تهران کیست ؟

بهترین روانپزشک تهران کیست؟ همانطور که جسم ما در طول عمرمان دچار آسیب و بیماری می‌شود و گاهی لازم است برای رفع مسائل جدی به پزشک مراجعه کنیم، روح و روان ما نیز ممکن است تحت تأثیر عوامل و شرایط گوناگون دچار آسیب و بیماری شود و لازم است تا برای رفع بیماری به روانپزشک مراجعه کنیم.

مراجعه به روانپزشک می‌تواند ما و اطرافیانمان را از بسیاری از مشکلات نجات دهد و کمک کند به زندگی آرام و شادمان بازگردیم. همچنین با کمک گرفتن از روانپزشک می‌توانیم روابط اجتماعی و عاطفیمان را بهبود بخشیم.

در شرایطی که احساس می‌کنیم نیاز به کمک گرفتن از یک روانپزشک داریم، اولین دغدغه‌ی ما یافتن یک روانشناس خبره و باتجربه‌ست و این سوال به وجود میاید که بهترین روانپزشک ایران , تهران , شمال تهران  و کرج , اصفهان و … کیست  در این مقاله قرار است شما را برای یافتن چنین روانپزشکی راهنمایی کنیم.

کلینیک روانپزشکی طبیب واقع در غرب تهران منطقع سعادت آباد در خدمت شما بیماران گرامی میباشد

بهترین روانپزشک تهران کیست؟

برای یافتن پاسخ به این سوال که بهترین روانپزشک تهران کیست؛ ابتدا لازم است بدانیم که یک روانپزشک خوب چه ویژگی‌هایی دارد..

ویژگی‌های حائز اهمیت یک روانپزشک در دو دسته‌ی ویژگی‌های فردی و اخلاقی و ویژگی‌های تحصیلی و تجربی تقسیم‌بندی می‌شود.

از ویژگی‌های اخلاقی مورد نیاز یک روانپزشک، صبر و حوصله در گوش دادن به مشکل بیمار، کنجکاوی و پیگیری صحبت‌ها و مسائلی که توسط بیمار مطرح می‌شود، امانت‌داری و حفظ اسرار بیمار هستند.

از جنبه‌ی فنی و تحصیلات، یک روانپزشک باید با اصول روانپزشکی و الگوهای رفتاری انسان آشنا باشد، به جستجوی سرنخ‌هایی که بیمار در گفتگو ارائه می‌دهد، بتواند درصورت وجود اختلال در فرد، آن را به درستی تشخیص دهد، برنامه‌ی درمانی مناسب با شرایط جسمی، اجتماعی و خانوادگی بیمار ارائه دهد، درصورت نیاز از داروها و روش‌های کارا استفاده کند و به اثر بخشی روش‌های پیشنهادی خود توجه کند.

یک روانپزشک خوب، بیمار را در شرایطی آرامش‌بخش ملاقات می‌کند. کلینیک روانپزشکی باید ظاهری مرتب، بدون سر و صدا و مزاحمت از سوی دیگران داشته باشد تا بتواند با توجه کامل به مسائلی که بیمار مطرح می‌کند توجه کند.

از دیگر مسائلی که مشخصه‌ی یک روانپزشک خوب را بیان می‌کند، توجه به مسائل و عوامل محیطی تأثیرگذار بر بیمار از جمله مسائل کاری، خانوادگی، روابط عاطفی و توجه به نقاط شکست و‌پیروزی زندگی فرد است.

شما با یک جلسه مشاوره و توجه به این ویژگی‌ها می‌توانید تشخیص دهید که این روانپزشک می‌تواند به شما کمک کند یا خیر و درصورتی که بنظرتان با روانشناسی دلسوز و کارآزموده روبرو شدید، جلسات درمان خود را ادامه دهید تا به طور کامل بهبود یابید.

بهترین روش برای یافتن پاسخ این سوال که بهترین روانپزشک ایران کیست، این است که اطلاعات خود را در مورد علم روانشناسی بالا ببرید. از طریق می‌توانید یک روانپزشک خبره را از یک پزشک کم تجربه تشخیص دهید.

روانپزشکی چیست؟

روانپزشکی یکی از تخصص‌های پزشکی است که متخصصین این رشته در زمینه‌ی تشخیص و درمان‌های مرتبط با روان فعالیت می‌کنند. در این رشته، هدف پیشگیری و درمان بیماری‌های مرتبط با شرایط عاطفی، روانی و رفتاری فرد است تا سلامت روان او حفظ شود.

روانپزشکی چیست

همانند سایر شاخه‌های پزشکی، روانشپزشکان نیز ممکن است نیاز به انجام انواع تست‌های تشخیصی داشته باشند. این تست‌ها ممکن است مرتبط با روان یا جسم فرد باشد و به تشخیص بهتر بیماری کمک می‌کند.

روش‌های درمانی که روانپزشکان از آن‌ها استفاده می‌کنند، شامل طیف وسیعی از روش‌های رفتار درمانی و مشاوره، روش‌های کلینیکی و دارو درمانی است.

چه زمانی لازم است به روانپزشک مراجعه کنیم؟

شما ممکن است برای مشکلات روحی یا جسمی خود به پزشک عمومی مراجعه کنید و او به شما توصیه کند که بهتر است مسئله‌تان توسط یک روانپزشک بررسی شود. به‌علاوه، اگر دچار مشکلات حادی هستید که به نظر می‌رسد به سادگی نمی‌توانید آن را کنترل کنید، بهتر است با یک روانپزشک مشورت داشته باشید. تشخیص نیاز به مراجعه به روانپزشک بسیار ساده است. ما وقتی درد یه شرایط غیر عادی و آزاردهنده‌ای را در جسم خود مشاهده می‌کنیم برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه می‌کنیم. به همین طریق وقتی شرایط غیر عادی و آزار دهنده‌ای در روح و روان خود احساس می‌کنیم نیز باید برای رفع آن و بازگشت به آرامش و زندگی عادی به روانپزشک مراجعه کنیم.

اگر برای مدت تقریبا طولانی استرس شدیدی را تجربه می‌کنید که گاهی جسم شما را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و زندگی عادی شما را تحت تاثیر قرار داده، لازم است برای کاهش آن از یک روانپزشک کمک بگیرید.

زمانی که اتفاق ناگواری در زندگیتان پیش آمده، مثلا به تازگی عزیزی را از دست داده‌اید یا شکست سختی را تجربه کرده‌اید باید پس از چند ماه رفته رفته به شرایط عادی خود بازگردید و درد سوگواری کمتر شود. درصورتی که پس از چند ماه همچنان نتوانید با این درد کنار بیایید، بهتر است با کمک یک روانپزشک این کار را انجام دهید.

بهترین کلینیک روانپزشکی

اگر دوره‌ی افسردگی طولانی را سپری می‌کنید یعنی احساس غم و اندوه، بی‌میلی و عدم علاقه به فعالیتهای مورد علاقه‌تان و یا احساس پوچی و نا امیدی نسبت به زندگی برای مدت طولانی بیش از دو هفته، احتمالاً مبتلا به افسردگی هستید و بهتر است سریعتر به بهترین کلینیک روانپزشکی مراجعه کنید تا شرایط شما را بررسی کند.

تجربه‌ی ترس‌های شدید و آزار دهنده‌ای که زندگی شما را تحت تأثیر قرار داده است، مانند ترس شدید از حشرات و حیوانات، ارتفاع، محیط‌های بسته و شلوغ و از این قبیل ترس‌ها که آثار و نمود فیزیکی مانند تنگی نفس، تعریق، تمایل به ترک محیط و حتی بیهوش شدن، انواع فوبیا هستند که لازم است برای برخورد با آن‌ها و کاهش آسیب‌ها از یک روانپزشک کمک بگیرید. درصورتی که درگیر اعتیاد به هر مسئله‌ای هستید یا دچار عادت‌های ناسالم و وسواس به هر موضوعی هستید در کنار درمان‌های تخصصی ترک اعتیاد لازم است تحت نظر روانپزشک نیز باشید.

مشکلات شدید عاطفی و خانوادگی بهتر است هرچه سریعتر با یک روانپزشک درمیان گذاشته شود تا بار روی دوش خود را زمین بگذارید و از وقوع مشکلات بیشتر و جدی‌تر پیشگیری کنید. چون بسیاری از مشکلات خانوادگی و عاطفی در صورت عدم برخورد مناسب، می‌تواند مشکلات بیشتری به همراه داشته باشد و زندگی اجتماعی و عاطفی فرد را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

 

سخن پایانی

بسیاری از ضعف‌های فرهنگی، مشکلات مالی و صحبت‌های اطرافیان مانع از مراجعه‌ی به موقع بیماران به روانپزشک می‌شود. به همین دلیل در کشورهای پیشرفته، آمار مراجعه به این پزشکان بسیار بیشتر است و مردم به اندازه‌ای که برای مشکلات جسمی خود به پزشک مراجعه می‌کنند، برای درمان مشکلات روان خود نیز از روانپزشکان کمک می‌گیرند.

در بسیاری از مواقع، مشکلات روان می‌تواند سلامت جسم را نیز تحت تأثیر قرار دهد و زندگی شخصی و عاطفی بیمار را تحت تأثیر قرار دهد. در چنین شرایطی، روانپزشک با استفاده از شیوه‌های گوناگون درمان مشاوره‌ای و بالینی می‌تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند تا بیمار هرچه سریعتر به زندگی عادی خود بازگردد.

اگر شما به‌دنبال این هستید که بدانید بهترین روانپزشک تهران کیست، به این معناست که پذیرفته‌اید مراجعه به روانپزشک ضروری است و می‌تواند مشکلات ما را حل کند. با این حال برای یافتن یک روانپزشک مناسب، لازم است گزینه‌های مورد نظر خود را با دقت بررسی نمایید. علاوه‌بر محل کار، حسن شهرت و سابقه‌ی پزشک، بهتر است شخصاً با او ملاقاتی داشته و مسائل خود را با اون درمیان بگذارید. به این وسیله می‌توانید نحوه‌ی برخورد و برقراری ارتباط او با بیمار، میزان توجه و پرس و جو برایدریافت اطلاعات بیشتر در مورد بیماری، نحوه‌ی پاسخ و مشخص بودن برنامه درمانی وی آشنا شده و به‌راحتی تصمیم‌گیری نمایید.

4/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب تهران _ بهترین کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب سعادت آباد _ کلینیک مغز و اعصاب کودکان تهران _ کلینیک مغز و اعصاب غرب تهران _ متخصص مغز و اعصاب _ بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران _ داخلی مغز و اعصاب _ متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ متخصص مغز و اعصاب کودکان _ کلینیک روانشناسی _ بهترین کلینیک روانشناسی تهران _ کلینیک روانشناسی تهران _ مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ کلینیک شبانه روزی مغز و اعصاب _ متخصص مغز و اعصاب سعادت آباد _روانپزشک سعادت آباد