021-22388301 __021-22388302

تهران , سعادت آباد ,خیابان سرو شرقی , خیابان مجد

مرکز جراحی سعادت آباد طبقه پنجم

روانپزشک خوب در تهران

روانپزشک خوب در تهران

بسیاری از ما در مقاطعی از زندگی خود به مراجعه به روانپزشک احتیاج پیدا کرده‌ایم و به قصد کمک گرفتن از یک روانپزشک خوب به او مراجعه کرده‌ایم. اما به واقع ویژگی‌های یک روانپزشک خوب شامل چه مواردی می‌شود و چگونه می‌توانیم یک فرد را روانپزشک خوبی بدانیم؟ ما در این مقاله قصد داریم تا مهمترین ویژگی‌های یک روانپزشک خوب را با هم بررسی کنیم. اگر شما هم به دنبال یک روانپزشک خوب در تهران می‌گردید، پیشنهاد ما این است که این ویژگی‌ها را برای پیدا کردن پزشک مورد نظر خود مد نظر قرار دهید.

توجه به عوامل محیطی

در درجه‌ی اول یک روانپزشک باید در مقابل هر کدام از مراجعانش فروتن باشد و به مشکلات روانی آن‌ها مثل یک کلاس درس غیرمستقیم نگاه کند. این موضوع به آن معناست که بهترین روانپزشک تهران وقتی که قرار است مشکلات یکی از شهروندان این شهر را حل کند، صرفاً به یافته‌های آموزشی و پزشکی و تجارب خود در سال‌های گذشته تکیه نمی‌کند و باید علاوه بر این‌ها، نقش زندگی اجتماعی فرد و مشکلات روزمره‌ای که برای او به وجود می‌آید را هم مورد بررسی قرار دهد.

مشاوره روانپزشکی

توجه به تجویز داروهای مناسب

دومین ویژگی که برای پیدا کردن یک روانپزشک خوب در تهران باید مورد بررسی قرار دهید، این است که توجه داشته باشید اگر پزشک قرار است برای شما دارو تجویز کند، تجویز دارو باید کاملاً منطقی و با توجه به مشکلات شما و به منظور حل ویژگی‌های رفتاری خود شما انجام گیرد. معمولاً یکی از راه‌های شناختن یک روانپزشک خوب، این است که او بر اساس ویژگی‌های شخصی هر مراجع یا بیمار اقدام به تجویز دارو کند؛ نه بر اساس یک روتین همیشگی و یک نسخه تکراری.

یک روانپزشک خوب، جامع‌نگر است

عامل دیگری که برای پیدا کردن یک روانپزشک خوب در تهران باید به آن توجه کنید، این است که روانپزشک شما باید همه شرایط زندگی شما را که ممکن است بر روی اعصاب و روان شما تأثیر بگذارند، بررسی کند.

یک روانپزشک خوب علاوه بر در نظر گرفتن مشکلات اعصاب و روان، نقش سایر عوامل محیطی و طبیعی را هم از نظر دور نمی‌دارد؛ مثلاً در بسیاری از موارد اختلال در ترشح هورمون‌های مختلف می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های اعصاب و روان از جمله افسردگی‌های حاد شود. بنابراین یک روانپزشک خوب علاوه بر اینکه به مشکلات رفتاری و عادتی شما می‌پردازد، باید با استفاده از آزمایش‌های مختلف، کم کاری غده‌های مختلف و همچنین ویتأمین‌ها و مواد مورد نیاز بدن شما را هم بررسی کند.

بهترین روانپزشک تهران

 

به نظر سایر پزشکان اهمیت می‌دهد

نکته بعدی که باید برای پیدا کردن یک روانشناس خوب به آن دقت کنید، این اصل است که یک روانپزشک خوب حتماً از تجربیات و تشخیص سایر پزشکان سایر رشته‌ها نیز استفاده می‌کند. به همین دلیل باید توجه داشته باشید که اگر به دنبال یک روانپزشک خوب در تهران می‌گردید، حتماً او را از سوابق پزشکی و همچنین موارد بیماری که ممکن است از سر گذرانده باشید، آگاه کنید.

نسبت به علل بیماری‌های اعصاب و روان، آگاه است

اگر مدت‌هاست به دنبال یک روانپزشک خوب در تهران می‌گردید و هنوز موفق نشده‌اید پزشک مورد نظر خود را شناسایی کنید، بهتر است این نکته را هم مورد توجه قرار دهید که یک روانپزشک خوب می‌داند که بیماری‌های اعصاب و روان می‌توانند ناشی از طیف گسترده‌ای از علت‌های مختلف باشند؛ بنابراین روانپزشک یا روانشناس شما علاوه بر در نظر گرفتن کاستی‌های دارو‌ها یا مواردی که تجویز می‌کند، باید بداند در بسیاری از موارد در کنار درمان دارویی اتکا به سایر روش‌های درمانی مثل روانکاوی، ورزش کردن و تغییر عادت‌های غلط را هم مدنظر قرار دهد.

در دسترس و پاسخگو باشد

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید برای پیدا کردن روانپزشک خوب در تهران به آن توجه کنید این است که روانپزشک شما باید در مواقع حیاتی در دسترس باشد. همه می‌دانیم که بیماری‌های روانی، بیماری‌هایی بسیار حساس هستند و متأسفانه به تازگی مشکل کمبود دارو‌های اعصاب و روان هم در بازار دارویی کشور شدت گرفته است.

بنابراین یک روانشناس خوب باید همیشه در دسترس بیمارانش باشد و در صورتی که برای بیمار مشکلاتی از قبیل قطع شدن دارو یا عدم دسترسی به داروی مورد نظر به وجود آمد، بتواند سریعاً با روانپزشک خود مشورت کند و او را در جریان موضوع قرار دهد.

روند درمان را زیر نظر داشته باشد

معمولاً توصیه ما به افرادی که به دنبال روانپزشک خوب در تهران می‌گردند این است که این موضوع را مدنظر قرار دهند که یک روانپزشک باید در کار خود حرفه‌ای باشد. او مواردی که برای بیمار به وجود می‌آید را همیشه در پرونده‌اش یادداشت می‌کند؛ بنابراین می‌داند که شما در چه مرحله‌ای از درمان قرار دارید، چه دارو‌هایی برای شما تجویز شده است و اکنون چه اقدامی‌باید انجام دهید.

یکی دیگر از معیار‌هایی که برای پیدا کردن یک روانپزشک خوب در تهران باید به آن توجه کنید این است که روانپزشکان حرفه‌ای، اسرار بیماری بیماران خود را در نزد خود نگه می‌دارند و شما می‌توانید کاملاً به آن‌ها اعتماد کنید.

همه می‌دانیم که بیماری‌های روانی دارای عارضه‌های مختلفی هستند که ممکن است زندگی فردی و اجتماعی شخص بیمار را تحت تأثیر قرار دهند. بنابراین رازداری روانشناس و همچنین کمک کردن به شما، یکی از ویژگی‌هایی است که باید برای پیدا کردن روانپزشک خوب در تهران به آن توجه کنید.

به بیماران توجه می‌کند

فراموش نکنید که یک روانپزشک که در کار خود حرفه‌ای است و به مشکلات بیماران خود اهمیت می‌دهد و تمام تلاشش این است که در حداقل‌ترین زمان ممکن مشکلات روانی و اعصاب بیماران خود را تشخیص و برنامه درمانی آن‌ها را در مدت مورد نیاز تنظیم کند. اگر به دنبال یک روانپزشک خوب در تهران می‌گردید حتماً این نکته را مورد توجه قرار دهید که بیماری‌های روانی مثل سایر بیماری‌ها نیستند که صرفاً از روی علائم فیزیکی آن‌ها بتوان آن‌ها را درمان کرد.

نگرانی‌های بیمار را درک کند

یک روانپزشک حرفه‌ای و خوب باید به نگرانی‌ها، احساسات، استرس‌ها و سایر مواردی که ممکن است بیمارش را تحت تأثیر قرار دهد، اهمیت دهد و به او برای کاهش دادن آن‌ها کمک کند.

موضوع تجویز دارو‌های مناسب و تنظیم دوره‌های زمانی در مدت زمان استاندارد هم یکی دیگر از مواردی است که برای پیدا کردن روانپزشک خوب در تهران می‌توان آن را مدنظر قرار داد. یک روانشناس خوب باید درک کاملی از انواع دارو‌های اعصاب و روان داشته باشد و با توجه به ویژگی‌های هر بیمار دارویی مناسب را برای او تجویز کند.

بسیاری از روانپزشکان ممکن است در مقابل هر عارضه روانی اقدام به تجویز یک داروی تکراری کنند؛ موضوعی که شما به شدت باید به آن توجه کنید و در صحبت با روانپزشک خود این نکته را متوجه شوید که او به مشکلات شما به صورت اختصاصی توجه می‌کند و در پی این است که راه درمان اختصاصی را هم برای مشکل شما پیشنهاد کند.

تغییرات بیمار را مشاهده و گزارش می‌کند

یکی دیگر از راه‌های شناختن روانپزشک خوب در تهران این است که او باید تغییرات شما را در طول دوره درمانی مشاهده و آن را گزارش کند. بر همین اساس اگر یک دارو یا یک متد درمانی در بهبود وضعیت شما اثرگذار نیست، روانپزشک باید به این موضوع توجه داشته باشد و متد درمانی یا دارو را تغییر دهد.

برای پیدا کردن یک روانپزشک خوب در تهران صحبت با سایر بیمارانی که تجربه مداوا در نزد این پزشک را داشته‌اند هم می‌تواند مؤثر باشد. یک روانشناس حرفه‌ای فقط وابسته به آوازه او و پر زرق و برق بودن مطبش نیست؛ یک روانپزشک حرفه‌ای و خوب باید بتواند مزایا و معایب یک داروی روانپزشکی را برای شما به درستی تشریح کند.

یکی دیگر از مواردی که باید برای پیدا کردن روانپزشک خوب در تهران به آن توجه کنید این است که یک روانپزشک خوب و حرفه‌ای هیچگاه در اتاق درمان، کنترل جلسه را ر‌ها نمی‌کند و باید بتواند جلسه را به خوبی مدیریت کند و از شخصی شدن بی‌دلیل فضا و روابط شخصی بین بیمار و خود جلوگیری نماید.

جمع بندی و نتیجه گیری

همان طور که دیدید در این مقاله به بررسی ویژگی‌های یک روانپزشک خوب و حرفه‌ای پرداختیم تا اگر شما هم در شهر تهران به دنبال پیدا کردن یک روانپزشک خوب هستید، بتوانید با استناد به این ویژگی‌ها روانپزشک مورد نظر خود را شناسایی و روند درمانی خود را نزد او شروع کنید. یادتان باشد که برای پیدا کردن یک روانپزشک خوب در تهران علاوه بر آوازه او و توصیه‌های دیگران باید به سراغ متد پزشکی او و همچنین نوع ارتباط خود با پزشک نیز توجه کنید.

بر همین اساس معمولاً پیشنهاد می‌شود تا اگر با استفاده از جستجو و مشورت یک روانپزشک خوب در تهران را پیدا کردید، برای آنکه مطمئن شوید متد‌های درمانی او می‌تواند بر روی شما اثرگذار باشد، یک یا دو جلسه در ابتدا به صورت امتحانی متود درمانی خود را نزد او آغاز کنید تا اگر توانست مشکلات شما را در مسیر درستی هدایت کند، روند درمان خود را جدی‌تر از سر بگیرید. فراموش نکنید که یک روانشناس حرفه‌ای نسبت به مشکلات شما حساس است و تلاشش را می‌کند تا مشکلات شما با بیشترین کیفیت درمان شوند. بنابراین در نظر داشته باشید که تنها توجه به آوازه و شهرت یک روانپزشک نمی‌تواند دلیل محکمی‌برای مناسب بودن او هم باشد؛ فاکتورهایی که در این مقاله بررسی کردیم، می‌توانند بسیار به شما کمک کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب تهران _ بهترین کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب سعادت آباد _ کلینیک مغز و اعصاب کودکان تهران _ کلینیک مغز و اعصاب غرب تهران _ متخصص مغز و اعصاب _ بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران _ داخلی مغز و اعصاب _ متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ متخصص مغز و اعصاب کودکان _ کلینیک روانشناسی _ بهترین کلینیک روانشناسی تهران _ کلینیک روانشناسی تهران _ مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ کلینیک شبانه روزی مغز و اعصاب _ متخصص مغز و اعصاب سعادت آباد _روانپزشک سعادت آباد