021-22388301 __021-22388302

تهران , سعادت آباد ,خیابان سرو شرقی , خیابان مجد

مرکز جراحی سعادت آباد طبقه پنجم

دکتر پنجه طلا جراح مغز و اعصاب

دکتر پنجه طلا جراح مغز و اعصاب

اصطلاحی رایج در زبان فارسی عامه مردم وجود دارد که درباره افراد حرفه‌ای، زبردست و خبره در یک کار مهم به کار برده می‌شود و آن هم عبارت «پنجه طلا» است. این اصطلاح رایج در موارد بسیاری برای جراحان متخصص نیز استفاده می‌شود که منظور از آن پزشکانی زبردست و خبره در عمل جراحی تخصصی بوده و زمانی استفاده می‌شود که مردم در جستجوی یک پزشک جراح در زمینه عارضه خود یا نزدیکان خود باشد. از این رو وقتی در موتورهای جستجو عبارت دکتر پنجه طلا جراح مغز و اعصاب جستجو می‌شود، هدف افراد یافتن بهترین پزشک جراح مغز و اعصاب در تهران است که ما در ادامه این مطلب قصد داریم مهم‌ترین معیارها برای این انتخاب حیاتی را با شما به اشتراک بگذاریم.

کلینیک جراحی مغز و اعصاب طبیب

تیم جراحی مغز و اعصاب کلینیک طبیب به سرپرستی دکتر علیرضا طبیب خوئی جراح مغز و اعصاب ، فلوشیپ قاعده جمجمه ، دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خدمت شما مراجعین گرامی به این مرکز فوق تخصصی کشور میباشد

دکتر علیرضا طبیب خوئی

جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات

رتبه اول بورد تخصصی جراحی مغز و اعصاب کشور

فلوشیپ و مدرس جراحی قاعده جمجمه

دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران

سابقه بیش از هزاران جراحی موفق در حوزه جراحی مغز و اعصاب

خدمات قابل ارائه

آندوسکوپی مغز و  جراحی قاعده جمجمه
جراحی تومور های پیچیده مغزی
جراحی های میکروسکوپی بیماریهای عروق مغز از جمله آنوریسم های مغزی و کلافه های شریانی وریدی برای درمان دائم و قطعی آنها
جراحی باز و لیزری و درمان غیر جراحی دیسک و سایر بیماریهای ستون فقرات

تلفن جهت تعیین وقت

۰۲۱-۲۲۳۸۸۳۰۱

۰۲۱-۲۲۳۸۸۳۰۲

 

جراحی مغز و اعصاب چیست ؟

پیش از آن که به راه‌های شناخت دکتر پنجه طلا جراح مغز و اعصاب بپردازیم، ضروری است که درباره این علم و تعریف متخصص این حوزه بپردازیم و ببینیم جراح مغز و اعصاب به چه کسی گفته می‌شود و حیطه کاری این متخصص شامل چه عارضه‌هایی خواهد بود. این تخصص به تشخیص و درمان بیمارانی مربوط می شود که دچار آسیب یا بیماری اختلال مغز، نخاع و ستون فقرات و اعصاب پیرامونی تمام قسمت های بدن هستند. تخصص جراحی عصب شامل بیماران کودک و بزرگسال می شود. جراح مغز و اعصاب بسته به نوع بیماری یا آسیب روش های درمان جراحی یا غیر جراحی را ارائه می دهد.

 

برای چه بیماری‌هایی ممکن است به جراح مغز و اعصاب نیاز داشته باشیم؟

یک جراح مغز و اعصاب پیش از هر چیز یک پزشک عمومی است و پس از آن یک پزشک متخصص مغز و اعصاب است که آشنا به انواع بیماری‌های این حوزه بوده و می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را پس از تشخیص، با دارو یا دیگر روش‌های درمانی بهبود ببخشد. اما برخی بیماری‌ها هستند که در صورت وخامت نیاز قطعی به جراحی خواهند داشت و در اینجا تنها یک جراح مغز و اعصاب می‌تواند نجات دهنده زندگی شما باشد. برخی عارضه‌هایی که به دست دکتر پنجه طلا جراح مغز و اعصاب درمان می‌شوند عبارتند از:

تومورهای مغزی

از جمله اصلی‌ترین عمل‌های جراحان مغز و اعصاب، عمل جراحی تومور مغزی است که با هدف خارج کردن غدد سرطانی از مغز و نخاع انجام می‌گیرد.

انواع ضربه و خونریزی مغزی

ضربه مغزی و خونریزی مغزی در برخی شرایط حاد نیاز به جراحی خواهد داشت که این کار توسط پزشک متخصص جراحی مغز و اعصاب انجام می‌گیرد.

بیرون زدگی دیسک کمر و گردن

آسیب در دیسک های ستون فقرات اعم از دیسک کمر یا دیسک گردن ، در مواقعی نیاز به جراحی ستون فقرات خواهد داشت که این عمل نیز در حوزه جراحی‌های تخصص جراح مغز و اعصاب خواهد بود.

تنگی کانال نخاعی

عارضه تنگی کانال نخاعی کمر و تنگی کانال نخاعی گردن که برای افراد مختلف در سنین مختلف ممکن است به وقوع بپیوندد، عارضه‌ای است که در آن بخشی از کانال نخاعی که رشته اصلی نخاع بدن از آن عبور می‌کند تنگ شده و فشارهای ناشی از این تنگی به رشته نخاعی، سبب اختلالات حرکتی و بلعی مختلف می‌گردد. در این شرایط نیز ممکن است پزشک تشخیص دهد که جراحی تنها راه معالجه بیمار است.

ترومای ناشی از صدمه در ستون فقرات

در بسیاری از تصادفات و سقوط‌های تصادفی، ستون فقرات بیمار در شرایط بحرانی قرار می‌گیرد که به آن تروما یا صدمه ناشی از ضربه گفته می‌شود. این شرایط بحرانی گاهی ممکن است نیازمند جراحی باشد تا از فلج شدن فرد جلوگیری گردد.

تومورهای نخاعی

برخی از انواع تومورها هستند که در کانال نخاعی یا بخش‌هایی از سیستم اعصاب مرکزی رشد می‌کنند و برای درمان آن‌ها در کنار شیمی درمانی و پرتو درمانی، نیاز به جراحی نیز خواهد بود. در چنین شرایطی بدیهی است که این عمل جراحی باید توسط یک دکتر پنجه طلا مغز و اعصاب صورت بگیرد.

تومورها و ضایعات اعصاب محیطی

علاوه بر دستگاه اعصاب مرکزی شامل مغز و کانال نخاعی، برخی تومورها و ضایعات ناشی از تروما نیز ممکن است در دستگاه اعصاب محیطی وجود داشته باشد که همچنان می‌تواند عوارض بعضاً جبران ناپذیر برای فرد به همراه داشته باشد. در چنین شرایطی نیز جراحی ذکر شده توسط نورو سرجریست‌ها انجام خواهد شد.

برخی اختلالات حرکتی و روانی

برخی از مشکلات حرکتی و اختلالات روانی در صورت جستجوی ریشه، به مسئله‌ای در سیستم اعصاب و روان مربوط خواهد بود. چه بسیار بیماران روانی و مشکلات حرکتی که با یک عمل ساده درمان شده‌اند. البته این درمان مستلزم یک تشخیص دقیق و یافتن ریشه صحیح بیماری خواهد بود.

عفونت‌های مغز و نخاع

بسیاری از بیماری‌های جانبی مانند بیماری‌های باکتریایی و ویروسی که باعث عفونت در بدن فرد می‌شوند، ممکن است که باعث عفونت در مغز یا نخاع گردند و اگر این مسئله به موقع شناخته و درمان نشود، ممکن است در آینده اختلالات جدی‌تری را با خود به همراه داشته باشد. در شرایطی که عفونت موجود در نخاع یا مغز با دارو درمان نشود، ممکن است نیاز به عمل جراحی در آن ناحیه باشد.

ناهنجاری‌های عروق مغز و نخاع

گاهی مشکلات و ناهنجاری‌های به وقوع پیوسته مربوط به نورون‌ها، عروق مغز و یا عروق نخاعی است. به عنوان مثال اگر یکی از عروق داخلی مغز مسدود شده باشد و با دارو یا روش‌های دیگر نتوانیم آن انسداد را رفع کنیم، در این صورت جراح متخصص مغز و اعصاب ممکن است جراحی مغز یا نخاع را پیشنهاد کند و به این وسیله این انسداد یا ناهنجاری را رفع نماید.

 

مهم‌ترین معیارها برای انتخاب دکتر پنجه طلا جراح مغز و اعصاب

انتخاب یک دکتر پنجه طلا جراح مغز و اعصاب، شاید انتخابی به ارزش یک زندگی باشد. واضح است که در چنین شرایطی، هیچ چیز مهم‌تر از سلامتی و حفظ زندگی نیست؛ بنابراین انتخاب یک جراح مجرب که زندگی خود را به او بسپاریم، نه جای تعارف خواهد داشت، نه جای تبلیغ و… در اینجا موضوع درباره مرگ و زندگی است و در چنین شرایطی همه چیز آنقدر جدی خواهد بود که جایی برای به حاشیه رفتن، اغراق کردن و گفتگوهای بیهوده نخواهد داشت. به همین خاطر به آنچه در ادامه به شما خواهیم گفت، به خوبی توجه کنید؛ چرا که قصد داریم معیارهای اصلی انتخاب یک پزشک جراح مغز و اعصاب مجرب را با شما در میان بگذاریم:

تخصص و دانش

اولین معیار و مهم‌ترین معیار برای انتخاب یک جراح مغز و اعصاب، سطح سواد، دانش و تخصص پزشک شماست. علوم پزشکی علومی دقیق، استوار، قابل استناد و نسبت به اشتباهات بسیار حساس است. بنابراین وقتی که به رزومه علمی، مقالات، تحقیقات و دستاوردهای یک فرد نگاه می‌کنیم، می‌توانیم با معیارهای استاندارد جهانی سطح تخصص آن فرد را سنجیده و با خیال راحت به آن استناد کنیم.

رزومه علمی پزشکان جراح مغز و اعصاب نیز در دسترس است و با یک تحقیق ساده می‌توان به تمامی دستاوردهای ایشان و اطلاعات مربوط به تحصیل آن‌ها دسترسی داشت. اگر بخواهیم درباره معیارهای لازم برای انتخاب یک جراح مغز و اعصاب حرفه‌ای صحبت کنیم، یکی از اصلی‌ترین معیارها می‌تواند همین رزومه علمی و مدرک تحصیلی آن‌ها باشد.

تجربه

تجربه نیز مانند دانش و تخصص حائز اهمیت است. طبیعتاً هر چه یک متخصص تجربه بیشتری در زمینه جراحی مغز و اعصاب داشته باشد، احتمالاً با وضعیت‌های مشابه شما یا بیمار شما بیشتر روبرو شده و شرایط بحرانی مختلفی را پشت سر گذاشته که همگی برای وی تجربه بوده‌اند. بنابراین در کنار رزومه علمی و تخصص، بهتر است به تجربه عملی پزشک متخصص مغز و اعصاب نیز نگاهی داشته باشید تا به عنوان معیار دوم، آن را نیز در نظر بگیرید. تجربه این پزشکان شامل تجربه آن‌ها در سه مرحله مهم تشخیص، تجویز و جراحی می‌تواند دسته بندی شود که ممکن است هر پزشکی در یک، دو یا هر سه بخش این موارد تجربه عالی و رزومه‌ای درخشان داشته باشد.

به‌روز بودن

علم پزشکی به‌خصوص در حوزه تخصص مغز و اعصاب، همه روزه در حال توسعه و پیشرفت است. پژوهش‌های گسترده و مقالاتی که از روی نتایج این پژوهش‌ها منتشر می‌شوند، داروهای جدیدی که برای مشکلات مختلف راهی بازار می‌شوند، دستگاه‌های تشخیص و درمان جدیدی که وارد این حوزه می‌گردند و روش‌های نوینی که با روش‌های پیشین جایگزین می‌شوند، همگی و همگی نیازمند به روز بودن پزشک جراح مغز و اعصاب هستند.

یک جراح متخصص مغز و اعصاب باید به طور مرتب خود را با مقالات جدید به‌روز کند و با تازه‌ترین روش‌های جراحی و درمان آشنایی داشته باشد. یکی از نشانه‌های به روز بودن یک پزشک مغز و اعصاب، استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات در کلینیک خود و یا استفاده از مدرن‌ترین روش‌های آزمایش برای تشخیص و همچنین به روز‌ترین تجهیزات برای انجام عمل جراحی است که شما می‌توانید این مسئله را در تمام مراحل طول تشخیص و درمان بیماری خود مورد سنجش قرار دهید.

تیم جراحی

علم عصب شناسی خود ترکیبی از چند شاخه مختلف زیست شناسی، روانشناسی و علوم پزشکی است و به عنوان یک علم میان شاخه‌ای شناخته می‌شود. جراحی‌های مغز و اعصاب نیز معمولاً نه به صورت فردی بلکه به صورت تیمی متشکل از متخصصین مختلف این حوزه انجام می‌گیرد که در ارتباط و همکاری پیوسته و تخصصی با یکدیگر عمل را انجام می‌دهند. پزشک متخصص شما باید با خود کادر مجرب و متخصصی را به همراه داشته باشد که بتوانند به وی در انجام یک عمل موفقیت آمیز کمک کنند.

برخی از عمل‌ها ممکن است از حساسی کمتر و برخی دیگر از حساسیت بیشتری برخوردار باشند؛ اما عیار یک تیم متخصص و حرفه‌ای زمانی سنجیده می‌شود که در رزومه خود عمل‌های جراحی حساس و حیاتی متعدد و موفقی داشته باشند. بنابراین اگر می‌خواهید درباره دکتر پنجه طلا جراح مغز و اعصاب تحقیق کنید، بهتر است که درباره تیم همکاری کننده با وی نیز تحقیقی جزئی داشته باشید.

امکانات بیمارستان یا مرکز درمانی

یکی دیگر از معیارهای مهم انتخاب یک جراح مغز و اعصاب حرفه‌ای، بررسی امکانات و خدمات مرکزی است که قرار است جراحی شما در آن انجام گردد. اگر بیمارستان یا مرکز تخصصی خاصی را به شما معرفی می‌کند، چه برای آزمایش، چه برای فیزیوتراپی و چه برای انجام عمل جراحی، به امکانات و سطح خدمات آن مرکز توجه کنید و درباره رزومه کادر درمان، تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های موجود، استانداردهایی که در آن مرکز رعایت می‌شود، اخلاق افراد و… تحقیق به عمل آورید. یک پزشک متخصص حرفه‌ای همیشه با حرفه‌ای‌ها کار می‌کند و سعی می‌کند بهترین خدمات را برای بیماران خود فراهم نماید.

رضایت بیماران سابق

معیار دیگری که می‌تواند شما را به بهترین جراح مغز و اعصاب تهران برساند، بررسی نظرات و سطح رضایت بیماران قبلی آن پزشک است. این بخش شاید معیاری عامیانه باشد، اما باور کنید که در نتیجه نهایی تاثیر خواهد گذاشت. شما می‌توانید در وب سایت شخصی پزشک مورد نظر، در صفحات اجتماعی وی و حتی در مطب یا بیمارستان محل کار او درباره میزان رضایت بیماران پیشین تحقیق و پرس و جو کنید و البته که این حق شماست درباره نظر بیماران سابق نیز بدانید. هر چند که تعداد نظرات محدود نمی‌تواند شاخصی اساسی به شمار آید؛ اما اگر جامعه آماری خود را بزرگ کنید و نظرات بسیاری را مورد پژوهش قرار دهید، از برآیند آن‌ها می‌توانید به نتیجه معقولی برسید.

معیارهای اخلاقی

به عنوان آخرین معیار، می‌توانیم درباره معیارهای اخلاقی و رفتاری پزشک خود کمی توجه داشته باشیم. بیماران دچار اختلالات عصبی و نزدیکان‌شان ممکن است در شرایط خوبی به سر نبرند و استرس یا تنش زیادی را با خود حمل کنند. بنابراین خُلق و حُسن رفتار یک پزشک در تمامی مراحل می‌تواند باعث آسودگی خاطر بیمار و همراهان وی باشد. همچنین پزشکی که اولویتش سلامتی بیماران است و این حرفه را یک صنعت پولساز نمی‌بیند، قطعاً می‌تواند با صبر و حوصله و دلسوزی بیشتری به کمک بیماران خود بشتابد و به آن‌ها خدمات رسانی کند.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم در پاسخ به افرادی که در جستجوی یک دکتر پنجه طلا جراح مغز و اعصاب هستند، معیارها و ترازهای لازم را در اختیارشان قرار دهیم تا به عنوان یک راهنما در مسیر انتخاب پزشک از آن استفاده کنند و فرد یا تیمی را برگیزنند که در کنار تخصص و تجربه بالا، به اندازه کافی به‌روز باشند و از تیمی مجرب و امکاناتی مبسوط برخوردار باشند و معیارهای اخلاقی و شرافتی را نیز رعایت کنند. اگر به این موارد توجه داشته باشید، می‌توانید بهترین جراح مغز و اعصاب تهران را به سادگی بیابید و با خیالی آسوده درمان عارضه خود را به وی بسپارید.

3.7/5 - (47 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب تهران _ بهترین کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب سعادت آباد _ کلینیک مغز و اعصاب کودکان تهران _ کلینیک مغز و اعصاب غرب تهران _ متخصص مغز و اعصاب _ بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران _ داخلی مغز و اعصاب _ متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ متخصص مغز و اعصاب کودکان _ کلینیک روانشناسی _ بهترین کلینیک روانشناسی تهران _ کلینیک روانشناسی تهران _ مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ کلینیک شبانه روزی مغز و اعصاب _ متخصص مغز و اعصاب سعادت آباد _روانپزشک سعادت آباد