021-22388301 __021-22388302

تهران , سعادت آباد ,خیابان سرو شرقی , خیابان مجد

مرکز جراحی سعادت آباد طبقه پنجم

بهترین مرکز و کلینیک طب سوزنی در تهران

بهترین مرکز و کلینیک طب سوزنی در تهران

اگر چه طب سوزنی یکی از روش‌های قدیمی‌‌ درمان و پیشگیری از بیماری‌هاست، اما به دلیل اثربخشی آن هنوز هم به عنوان خط اول درمان برخی از بیماری‌ها شناخته ‌می‌شود. ‌این روش ابتدا از چین نشات گرفت و امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. در ‌ایران نیز ‌این روش به عنوان یکی از متداول‌ترین شیوه‌های طب سنتی توسط پزشکان مختلف به عنوان درمان مکمل مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. نکته بسیار مهم در مورد‌ این روش، انجام آن توسط افراد خبره و ماهر است. به همین دلیل بسیار مهم است که برترین مراکز را برای انجام آن انتخاب کنید؛ از ‌این رو در ‌این مقاله قصد داریم تا ویژگی‌های بهترین مرکز و کلینیک طب سوزنی در تهران را به شما معرفی کنیم.

طب سوزنی چیست؟

پیش از معرفی بهترین مرکز و کلینیک طب سوزنی در تهران، بهتر است تا اطلاعات کلی و جامعی در مورد‌ این روش کسب کنیم. همانطور که اشاره کردیم، طب سوزنی یک رویکرد مبتنی بر طب چینی باستانی برای درمان انواع شرایط با تحریک نقاط خاصی روی پوست با سوزن است. به طور کلی ‌می‌توان ‌اینگونه تعریف کرد که طب سوزنی یک روش کم تهاجمی ‌‌برای تحریک نواحی غنی از اعصاب سطح پوست به منظور تأثیر بر بافت‌ها، غدد، اندام‌ها و عملکردهای مختلف بدن است.

 

طب سوزنی

تحریک فیزیکی وارد کردن سوزن در ‌این نقاط ممکن است بر پردازش درد در سیستم عصبی مرکزی و ماهیچه‌ها تأثیر بگذارد و جریان خون را به قسمت‌های خاصی از بدن افزایش دهد. اکثر بیماران پس از درمان طب سوزنی، احساس آرامش و طراوت ‌می‌‌کنند. بیمارانی که قبل از جلسه طب سوزنی درد داشتند، اغلب از ‌این که احساس ناراحتی آن‌ها پس از درمان به شدت کاهش ‌می‌‌یابد، شگفت زده ‌می‌‌شوند. ‌این مسئله به شرطی اتفاق ‌می‌افتد که فرد از معتبرترین و بهترین مرکز و کلینیک طب سوزنی در تهران برای درمان خود کمک بگیرد؛ همچنین انتخاب نوع روش معالجه، از سوی پزشک متخصص تاثیر زیادی بر نتایج به دست آمده دارد.

 

کلینیک طب فیزیکی مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب و ستون فقرات طبیب در خدمت شما بیماران گرامی در زمینه درمان به روش طب سوزنی میباشد

ویژگی‌های بهترین مرکز و کلینیک طب سوزنی در تهران

برای این که یک مکان را به عنوان بهترین مرکز طب سوزنی در تهران معرفی کنیم، باید ویژگی‌هایی را در آن مدنظر قرار دهیم.

اعتبار و سابقه مرکز

در وهله اول زمانی که به یک مرکز درمانی مراجعه ‌می‌کند، بهتر است سوابق کاری آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر چه سال‌های فعالیت یک کلینیک الزاما به معنی کیفیت کار آن نیست، اما بررسی سوابق آن ‌می‌تواند به ما در شناخت بهترین مرکز و کلینیک طب سوزنی در تهران کمک کند.

کیفیت کار پزشکان

قطعا مهمترین ویژگی یک مرکز طب سوزنی خوب، کیفیت کاری است که پزشکان آن ارائه ‌می‌دهند. سعی کنید در مورد سوابق کاری پزشکان تحقیق کنید و در مورد مهارت و مدارک آن‌ها در حوزه انجام طب سوزنی اطلاعات کسب نمایید.

تجهیزات کلینیک

اگر چه انجام روش طب سوزنی به تجهیزات چندانی احتیاج ندارد، اما ممکن است نیاز باشد تا از چندین روش برای درمان کامل خود استفاده کنید. بنابراین به‌روز بودن تجهیزات و وسایل موجود بهترین مرکز و کلینیک طب سوزنی در تهران، ‌می‌تواند به شما در تکمیل روند درمان کمک کند.

دانش به‌روز متخصصان

با وجود ‌این که ‌این علم از سالیان دور مورد استفاده قرار ‌می‌گرفته است، اما همه ساله تحقیقات جدیدی در رابطه با آن انجام ‌می‌شود. متخصصان مراکز باید اطلاعات خود را به‌روز نگه دارند تا بتوانند خدمات بهترین به بیماران ارائه کنند.

هزینه مناسب

یکی کلینیک طب سوزنی خوب، باید هزینه‌های متعارف و منطقی را در قبال انجام کار باکیفیت دریافت کند. توجه کنید که برخی از مراکز هزینه‌های زیادی را از افراد دریافت ‌می‌کنند که ‌این مسئله باعث نارضایتی بسیاری از مراجعه کنندگان ‌می‌شود.

مرکز طب سوزنی

درمان‌های ارائه شده در بهترین مرکز طب سوزنی در تهران

علاوه بر آنچه در قسمت قبل عنوان کردیم، بهترین مرکز و کلینیک طب سوزنی باید خدمات متنوعی را به شما ارائه کند. طب سوزنی ‌می‌‌تواند بسیاری از مشکلات سلامتی را درمان کند. اغلب افراد از آن برای تسکین دردهای مزمن (طولانی مدت) استفاده ‌می‌‌کنند. در زیر برخی از روش‌های درمانی که در اغلب کلینیک‌ها انجام ‌می‌شود را ذکر ‌می‌کنیم:

  • درمان آرتروز
  • کمر درد ، گردن درد یا درد عضلانی
  • سردرد و ‌میگرن
  • زانو درد
  • گرفتگی‌های قاعدگی
  • آسیب‌های ورزشی
  • عوارض جانبی سرطان و درمان سرطان
  • درد صورت و سایر ناراحتی‌های عصبی
  • مشکلات سیستم ایمنی
  • ناباروری
  • سندرم روده تحریک‌پذیر
  • یائسگی و گرگرفتگی
  • ناراحتی‌های بارداری

به طور کلی روش‌های طب سوزنی ‌می‌توانند به از بین رفتن درد کمک کنند و به نوعی یک روش تراپی بسیار موثر شناخته ‌می‌شوند.

 

بهترین مرکز و کلینیک طب سوزنی در تهران

همان طور که گفتیم، مهمترین قدم در استفاده از خدمات ‌این طب، پیدا کردن یک مرکز معتبر است. امروزه در سطح شهر تهران مراکز مختلف اقدام به ارائه خدمات طب سوزنی نموده‌اند که بعضی از آن‌ها بدون هیچگونه مجوز و مدرک مشغول به فعالیت هستند! همین مسئله باعث شده است تا افراد در انتخاب بهترین کلینیک طب سوزنی دچار تردید و سردرگمی ‌‌شوند. ارائه خدمات بی‌کیفیت علاوه بر‌این که به درمان شما کمک نخواهد کرد، بلکه موجب به وجود آمدن مشکلات جدیدی نیز خواهد شد. شما ‌می‌توانید با اعتماد کامل، از خدمات ما تحت نظر برترین متخصصان استفاده کنید.

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب طبیب با کادری مجرب در خدمت شما بیماران گرامی میباشد

انواع خدمات طب سوزنی در بهترین کلینیک‌ها

زمانی که بهترین مرکز و کلینیک طب سوزنی در تهران مراجعه ‌می‌کنید، ممکن است روش‌های مختلفی از طب سوزنی را دریافت کنید؛ ‌این موضوع تا حد زیادی به تخصص پزشک مورد نظر شما بستگی دارد. اما بعضی از پزشکان روش‌های متفاوتی از طب سوزنی را مورد استفاده قرار ‌می‌دهند. در زیر برخی از انواع روش‌های طب سوزنی که در بهترین مرکر طب سوزنی ارائه ‌می‌شوند را آورده‌ایم.

طب سوزنی سنتی چینی

طب سوزنی که به عنوان یک روش درمانی در طب سنتی چینی انجام ‌می‌‌شود، رایج‌ترین شکل مورد استفاده در سراسر دنیا است. متخصصان، سوزن‌های ظریف و نازکی را به طول تقریبی 1.5‌ اینچ وارد بدن ‌می‌‌کنند تا جریان را در نواحی خاصی به نام نقاط طب سوزنی، تحریک کنند.

طب سوزنی به سبک ژاپنی

این سبک بر اساس روش چینی شکل گرفته است، اما از رویکرد ظریف‌تری استفاده ‌می‌‌کند. متخصصان از سوزن‌های کمتری استفاده نموده و آن‌ها را در عمق کمتری فرو ‌می‌‌کنند.

طب سوزنی کره‌ای

طب سوزنی کره‌ای با ترکیب جنبه‌های برگرفته از طب سوزنی چینی و ژاپنی، سبک متمایز خود را دارد. تفاوت‌ها شامل استفاده از سوزن‌های بسیار بیشتر و همچنین استفاده از سوزن‌های مسی به جای نوع استاندارد فولاد ضد زنگ است که به طور گسترده در جاهای دیگر استفاده ‌می‌‌شود.

طب سوزنی گوش

طب سوزنی گوش از یک ناحیه از بدن یعنی گوش، برای درمان نواحی بقیه بدن و غلبه بر برخی ناهماهنگی‌ها استفاده ‌می‌‌کند. پزشک از سوزن‌ها یا جریان‌های الکتریکی کوچک برای تحریک نقاط روی گوش استفاده ‌می‌‌کند.

طب سوزنی لیزری

این روش جدیدتر تحریک، از پرتوهای لیزر کم انرژی به جای سوزن‌های طب سوزنی برای تأثیرگذاری بر نقاط طب سوزنی استفاده ‌می‌‌کند.

تیشین

شکل دیگری از طب سوزنی بدون سوزن، تیشین است که از «سوزن‌های فشار» به عنوان نوعی تحریک غیرتهاجمی‌‌ نقاط طب سوزنی استفاده ‌می‌‌کند. در حال حاضر‌ این روش در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و موسسات در سراسر جهان و همچنین بهترین مرکز و کلینیک طب سوزنی در تهران، به ویژه برای مدیریت درد استفاده ‌می‌‌شود.

طب فشاری

ترکیبی از کلمات «طب سوزنی» و «فشار»؛ این شکل از درمان همچنین بدون استفاده از سوزن باعث تحریک احساسات ‌می‌‌شود. پزشک از قرار دادن دقیق انگشت برای اعمال فشار بر روی نقاط خاصی در امتداد مریدین‌های بدن استفاده ‌می‌‌کند تا جریان خون را افزایش دهد.

 

نکات مهم در مراجعه به مراکز طب سوزنی

زمانی که به عنوان بیمار به بهترین مرکز و کلینیک طب سوزنی در تهران مراجعه ‌می‌کنید، باید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • طب سوزنی سنتی یک درمان مکمل است و ممکن است شما با‌ این فرآیند آشنایی نداشته باشید؛ بنابراین قبل از انجام آن با پزشک خود مشورت کنید.
  • بهترین متخصصان طب سوزنی یک مشاوره اولیه کلی را برای تشخیص و برنامه درمانی ارائه ‌می‌‌دهند.
  • توجه داشته باشید که درمان‌های مکمل، جایگزین درمان متخصصان پزشکی نیستند و باید ‌این دو روش را کنار هم دنبال کنید.
  • اگر کلینیک انتخابی شما تمیز و حرفه‌ای نیست، برای دریافت درمان تحت فشار نباشید و به سرعت مرکز خود را تغییر دهید تا از بروز عفونت و مشکلات جانبی جلوگیری کنید.
  • بسیار مهم است که قبل از انجام طب سوزنی برای درمان درد مزمن یا سایر شرایط، فرد باید از یک پزشک مراقبت‌های اولیه مشاوره بگیرد.
  • سازمان غذا و دارو اکیدا توصیه ‌می‌کند که تمام سوزن‌های مورد استفاده در‌این روش، فولادی، جامد، استریل، غیر سمی ‌‌و دارای برچسب مناسب باشند. فقط متخصصان واجد شرایط ‌می‌‌توانند از سوزن‌های طب سوزنی استفاده کنند و پس از یک بار استفاده، باید آن‌ها را دور انداخت.

نتیجه گیری و جمع بندی

طب سوزنی یک شیوه درمان سنتی است که امروزه با روش‌های نوین ترکیب شده و اثرات شگفت انگیزی را روی بدن به جا ‌می‌گذارد. مطالعات نشان ‌می‌‌دهد که این روش درمانی ‌می‌‌تواند به مدیریت درد مزمن، OA، سردرد و ‌می‌گرن کمک کند؛ با ‌این حال نوع خدماتی که دریافت ‌می‌کنید، در نتیجه کار شما بسیار مهم است. طب سوزنی خطر عوارض جانبی کمی ‌‌را به همراه دارد و پزشکان باید مجوز انجام روش‌های آن را داشته باشند؛ بنابراین انتخاب بهترین مرکز و کلینیک طب سوزنی در تهران ‌می‌تواند به شما در دریافت خدمات مطمئن‌تر، کمک کند.

Rate this post

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب تهران _ بهترین کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب سعادت آباد _ کلینیک مغز و اعصاب کودکان تهران _ کلینیک مغز و اعصاب غرب تهران _ متخصص مغز و اعصاب _ بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران _ داخلی مغز و اعصاب _ متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ متخصص مغز و اعصاب کودکان _ کلینیک روانشناسی _ بهترین کلینیک روانشناسی تهران _ کلینیک روانشناسی تهران _ مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ کلینیک شبانه روزی مغز و اعصاب _ متخصص مغز و اعصاب سعادت آباد _روانپزشک سعادت آباد