021-22388301 __021-22388302

تهران , سعادت آباد ,خیابان سرو شرقی , خیابان مجد

مرکز جراحی سعادت آباد طبقه پنجم

بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران

بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران

بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران، چه ویژگی‌های باید داشته باشد؟ این سوال را شاید خیلی‌ها از خودشان بپرسند، اما به جواب دقیقی را برای آن پیدا نکنند. یک مرکز خوب، برای بیماران بسیار مهم است؛ زیرا که بخش بسیار مهمی از درمان، به تشخیص بیماری یا عارضه مربوط است. اگر مرکز نوار عصب و عضله از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، ممکن است تشخیص به درستی صورت نگیرد و روند درمان بیمار نیز با خلل مواجه شود. از همین روی باید بهترین را مراکز را شناسایی کرد و سپس به آن‌ها مراجعه نمود.

ما در این مطلب کوتاه، قصد داریم تا درباره ویژگی‌های بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران برای شما حرف بزنیم. در کنار هم خواهیم دید که یک مرکز خوب و معتبر، چه مشخصه‌هایی باید داشته باشد، چه خدماتی باید به مراجعین ارائه دهد. از آن مهم‌تر اینکه مراکز ذکر شده، باید چه امکاناتی داشته باشند و قابلیت تشخیص چه عارضه‌هایی را داشته باشند. با ما همراه باشید تا یک به یک، پاسخ این سوالات را پیدا کنیم. اما قبل از آن، بیایید ببینیم که اصلا نوار عصب و عضله چیست.

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و ستون فقرات طبیب با بهره مندی از بروزترین دستگاه نوار عصب و عضله و کادر مجرب در خدمت شما بیماران گرامی است

 

نوار عصب و عضله چیست؟

برای درمان بیماری‌های مربوط به مغز و اعصاب، انجام تست نوار عصب و عضله و نوار مغز  بسیار اهمیت دارد. همانطور که گفتیم، بخش مهمی از درمان، به قسمت تشخیص آن باز می‌گردد و متخصص مغز و اعصاب برای تشخیص قطعی، در بیشتر اوقات، انجام تست نوار عصب و عضله را تجویز می‌کند. به‌طور مثال، اگر بیمار احساساتی مثل سوزن سوزن شدن در نقاطی از بدن، بی‌حسی و یا ضعف غیرمعمول داشته باشد، پزشک همواره با تجویز نوار عصب و عضله، روند تشخیص را آغاز می‌کند.

 

نوار عصب و عضله چیست؟

حال باید ببینیم که این تست، در بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران، چگونه و به چه شکل انجام می‌شود. این تست که به اختصار در زبان انگلیسی با عنوان «EMG» نیز شناخته می‌شود، الکترومیوگرافی نیز نام دارد. همانطور که از نامش پیداست، در حین انجام آن، عضلات توسط جریان ضعیف الکتریسیته تحریک می‌شوند و واکنش عضلات نسبت به این تحریک، بررسی می‌شود.

برای انجام آن، دستگاه مخصوصی به بیمار متصل می‌شود که الکترود نام دارد. این الکترود به وسیله سوزن‌های ریز وارد عضله فرد می‌شوند و جریان الکتریکی، از طریق همین سوزن‌ها، انتقال پیدا می‌کند. واکنش عضلات به این جریان، بر روی دستگاهی به اسم اسیلوسکوپ نمایش داده می‌شود. برای بررسی واکنش‌های عضلانی، ممکن است از بیمار درخواست شود که به طور مثال، عضله قسمت مربوطه را منقبض کند، در حالت استراحت قرار دهد، یا اینکه حرکتش دهد.

مرکز نوار عصب و عضله

این حرکات و واکنش‌ها، به‌صورت خطوط مواجی روی دستگاه اسیلوسکوپ نمایش داده می‌شوند و گاه نیز بعد از نمایش، چاپ می‌شوند تا به دست پزشک مربوطه برسند. شرحی که خواندید، خلاصه‌ای از نحوه عملکرد این تست، در تعدادی از بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران بود.

 

چه زمانی نوار عصب و عضله تجویز می‌شود؟

در ابتدای بخش قبلی، به‌صورت کوتاه به این موضوع اشاره کردیم. اما اگر بخواهیم به‌طور دقیق‌تر توضیح دهیم، باید بگوییم که تست نوار عصب و عضله، معمولا زمانی از جانب پزشک تجویز می‌شود که شما:

  • در نقاطی از بدن خود، به خصوص در دست و در پا، احساس مور مور شدن داشته باشید،
  • احساس بی‌حسی داشته باشید،
  • ضعف عضلانی بدون دلیلی موجه داشته باشید،
  • بخشی از عضلات شما گرفته باشد و یا درد بکند،
  • فلج موقت را تجربه کرده باشید،
  • یا اینکه در عضلات خود، احساس کشش غیرعادی داشته باشید.

چه زمانی نوار عصب و عضله تجویز می‌شود؟

بعد از اینکه پزشک، انجام این تست را در بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران تجویز کرد، می‌تواند به کمک نتیجه تست، عارضه‌ها و یا بیماری‌های زیر را تشخیص دهد:

  • انواع اختلالات عضلانی، به‌طور مثال دیستروفی،
  • انواع اختلالات در عملکرد نورون‌های حرکتی، مانند میاستنی گراویس،
  • اختلال رادیکولوپاتی،
  • انواع اختلالات عصبی-محیطی که بر اعصاب اطراف نخاع تاثیر دارند،
  • یا مثلا انواع اختلالات عصبی، مانند اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و…

 

ویژگی‌های بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران

حال به سر اصل مطلب رسیدیم. در این بخش، می‌خواهیم نگاه به این موضوع داشته باشیم که از جمله انواع بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران، باید چه ویژگی‌ها و مشخصه‌هایی را داشته باشد. در این بخش، موارد متعددی را بررسی خواهیم کرد.

استفاده از بهترین تجهیزات

 

شاید بتوان گفت که مهم‌ترین ویژگی برای یک مرکز نوار عصب و عضله، آن هم در شهری مثل تهران که پایتخت به حساب می‌آید، استفاده از بهترین تجهیزات است. استفاده از هر نوع تجهیزاتی بجز بهترین‌ها، بدون شک از اعتبار و اطمینان یک مرکز می‌کاهد و نمی‌توان آن را در زمره بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران قرار داد. پیشرفته بودن و همینطور تکمیل بودن تمام تجهیزات اصلی و فرعی و جانبی برای انجام تست EMG، ملاک برتری یک مرکز، نسبت به مراکز دیگر است.

 

مدرن بودن تجهیزات و مطابق با علم روز

 

بعد از اینکه مطمئن شدید یک مرکز نوار عصب و عضله، تنها از بهترین دستگاه‌ها و تجهیزات استفاده می‌کند و برای انجام تمامی امور، تجهیزات لازم را دارا است، باید این موضوع را بررسی کنید که آیا تجهیزات موجود، بروز و مدرن هستند یا خیر. بدون شک برای اینکه بدانید یک مرکز، بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران هست یا نه، باید به این نکته نیز توجه داشته باشد. هر اندازه که تجهیزات پیشرفته‌تر و بروزتر باشند، بدون شک، تشخیص نیز دقت و قطعیت بیشتری خواهد داشت. بد نیست این موضوع را نیز بدانید که امروزه در دنیا، بهترین دستگاه برای انجام این تست، «Cadwell Sierra II Wedge» نام دارد.

به کارگیری متخصصان حاذق

 

خیلی از مراکزی که تست نوار عصب و عضله را انجام می‌دهند، محل کار پزشکان مغز و اعصاب نیز هستند. این موضوع برای یک مرکز، به مثابه یک امتیاز است و در رفاه و آسایش بیمار، تاثیر مستقیم دارد. حال اگر پزشکان موجود در آن مرکز، همگی متخصص و حاذق باشند و کار خود را به خوبی انجام دهند، بدون شک این موضوع آن مرکز را به بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران تبدیل خواهد کرد. صد البته که همین، رضایت بیماران و مراجعین را نیز به همراه خواهد داشت.

پوشش‌دهی بیمه‌های مختلف

 

برای بسیاری از بیماران، بیمه بسیار اهمیت دارد؛ بسیاری از بیماران، ترجیح می‌دهند به مراکزی مراجعه کنند که با بیمه آن‌ها، قرارداد داشته باشد. حال در این میان، اگر مرکزی بتواند با اکثر بیمه‌های موجود در ایران قرارداد ببندد و بیمه‌های متنوعی را پوشش‌دهی کند، بدون شک رضایت بیمار بیشتر خواهد بود و آن مرکز، به بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران، تبدیل خواهد شد.

رعایت نکات و موارد بهداشتی

 

در هر مرکز پزشکی، رعایت بهداشت و نظافت عمومی، باید در اولویت قرار داشته باشد. نمی‌توان مرکز معتبری و مطمئنی را پیدا که بهداشت توجه نشان ندهد و اگر در غیر این صورت باشد، باید به کیفیت آن مرکز، شک کرد. به همین دلیل، بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران، باید مرکزی باشد که از نظر رعایت بهداشت، حرف بسیاری برای گفتن داشته باشد. به خصوص در ایام کرونا، این موضوع اهمیتی دوچندان دارد که حسابی باید به آن توجه نشان داد.

محیطی زیبا، گرم و صمیمی

 

دیگر موضوعی که یک مرکز را به بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران تبدیل می‌کند، محیط آن است. بسیاری از بیماران زمانی که به مرکزی مراجعه می‌کنند، بسیار آشفته هستند و اضطراب فراوانی دارند. یک محیط گرم و صمیمی، به آن‌ها کمک خواهد کرد که آرامش خود را بازیابند و با اطمینان خاطر، برای انجام تست خود منتظر بمانند. این موضوع، اعتبار مراکز را نیز به شدت افزایش خواهد داد، زیرا اولین چیزی که در یک مرکز به نظر مراجعین می‌رسد، ظاهر و محیط آن است.

برخورد خوب و حرفه‌ای پرسنل

 

و در آخر، دیگر چیزی که یک مرکز را به بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران بدل می‌کند، برخورد مناسب پرسنل آن است. رفتار حرفه‌ای، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اصول در هر سازمان است و در یک مرکز اعصاب نیز باید درست طبق همین الگو، شاهد رفتار مناسب پرسنل باشیم. رفتار حرفه‌ای و پسندیده پرسنل، ارتباط مستقیمی با رضایت مراجعین دارد و چیزی که به یک مرکز، بیشتر از هر چیز دیگر اعتبار می‌بخشد، رضایت مراجعین است.

کلام آخر

در این مقاله کوتاه، تلاش ما بر آن بود که ویژگی‌های بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران را به شما خوانندگان گرامی، معرفی کنیم. بدون شک هر مرکز، برای اینکه بتواند لقب بهترین را از آن خود کند، باید ویژگی‌های مشخصی داشته باشد و خدمات منحصر به فردی را به مراجعین و بیماران، ارائه دهد. ما در این مقاله، ابتدا به سراغ مفهوم تست نوار عصب و عضله رفتیم و مفهوم آن را با جزییات فراوان، به شما توضیح دادیم.

بعد از آن، نوبت به ویژگی‌های نامبرده رسید و ما یک به یک، این ویژگی‌ها را برای شما برشمردیم و از میزان اهمیت آن برایتان گفتیم. امیدواریم که این مقاله، به اندازه کافی برای شما مفید بوده باشد. در پایان، از شما نیز دعوت می‌کنیم که تا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. به نظر شما، بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران لازم است که چه ویژگی‌های دیگری داشته باشد؟

4/5 - (9 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب تهران _ بهترین کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب سعادت آباد _ کلینیک مغز و اعصاب کودکان تهران _ کلینیک مغز و اعصاب غرب تهران _ متخصص مغز و اعصاب _ بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران _ داخلی مغز و اعصاب _ متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ متخصص مغز و اعصاب کودکان _ کلینیک روانشناسی _ بهترین کلینیک روانشناسی تهران _ کلینیک روانشناسی تهران _ مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ کلینیک شبانه روزی مغز و اعصاب _ متخصص مغز و اعصاب سعادت آباد _روانپزشک سعادت آباد