021-22388301 __021-22388302

تهران , سعادت آباد ,خیابان سرو شرقی , خیابان مجد

مرکز جراحی سعادت آباد طبقه پنجم

بهترین مرکز نوار مغز در تهران

بهترین مرکز نوار مغز در تهران

بهترین مرکز نوار مغز در تهران چه ویژگی‌هایی دارد؟ خدمات و تجهیزات آن شامل چه مواردی می‌شوند؟ سطح بهداشت و مجوزهای آن به چه صورت است؟ مواردی که در این محتوا به آن خواهیم پرداخت شامل پاسخ چنین سؤال‌هایی خواهد بود تا بتوانید با اطمینان خاطر بیشتر برای دریافت نوار مغز اقدام نمایید.

برای آشنایی با بهترین مرکز نوار مغز در تهران باید در ابتدا به خدمات ارائه شده و تجهیزات اصلی در چنین مراکزی بپردازیم. پس از آن مسائل کیفیت خدمات و میزان تجهیزات مرتبط مطرح می‌گردد. اجازه دهید با یک تعریف کلی از عملیات صورت گرفته برای دریافت نوار مغز صحبت را آغاز کرده و سپس به موارد گفته شده بپردازیم.

نوار مغز چیست

نوار مغز (electroencephalogram) که به‌طور مختصر به‌صورت EEG نیز شناخته می‌شود، آزمایشی جهت ارزیابی و بررسی فعالیت الکتریکی مغز است. با قرار دادن الکترودها بر روی پوست سر، نتایج به دست آمده از فعالیت الکتریکی سیناپس‌ها توسط سیستم ضبط می‌گردد. الکترودهای گفته شده، بر روی یک کلاه نصب هستند که هنگام آزمایش از آن استفاده خواهید نمود. سلول‌های مغز از طریق تکانه‌های الکتریکی با یکدیگر و اجزای مختلف بدن ارتباط برقرار می‌کنند و همیشه فعال هستند، حتی هنگامی‌که خواب باشید. این فعالیت‌ها به‌صورت خطوط موجی در نوار مغز نمایش داده می‌شوند.

نوار مغز چیست

دلیل استفاده از نوار مغز

الکتروانسفالوگرام از آزمایش‌های اصلی بیماری صرع شناخته می‌شود. همچنین، در تشخیص سایر اختلالات مغزی یاری می‌رساند. پزشک متخصص مغز و اعصاب با بررسی نوار مغز می‌تواند به تشخیص بیماری‌ها بپردازد. EEG علاوه‌بر اختلالات مغزی، صرع یا انواع تشنج‌ها می‌تواند برای تشخیص و درمان موارد زیر به کار برده شود:

  • تومورهای مغزی
  • آسیب مغزی ناشی از ضربه به سر
  • اختلال عملکرد مغز (آنسفالوپاتی- encephalopathy)
  • اختلالات خواب
  • التهاب مغزی (herpes encephalitis)
  • سکته مغزی
  • بیماری کروتسقلد جاکوب (Creutzfeldt-Jakob)

همچنین در برخی موارد از EEG برای تایید مرگ مغزی در فردی که در کما مداوم است، استفاده می‌شود. بررسی نوار مغز برای کمک به یافتن سطح مناسب بیهوشی برای فردی که در بیهوشی قرار دارد، نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

نحوه انجام آزمایش نوار مغز

در بهترین مرکز نوار مغز در تهران خدمات انواع نوار مغز باید صورت گیرد. یکی از مهمترین نکات برای بررسی سطح یک مرکز بررسی مجوزهای آن است.مرکز نوار مغز در سعادت آباد تحت نظارت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فعالیت می‌کنند و دارای تأییدیه و مجوزهای قانونی هستند. همچنین، تعرفه‌های آن‌ها با تعرفه‌های مشخص شده از سوی دولت یکسان است.

در این مراکز همچنین از نکات مثبت و حرفه‌ای ارائه تخصصی نوار مغز برای کودکان و نوجوانان خواهد بود.

همچنین، کارکنان بخش وظیفه دارند با شما هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. برای مثال اشاره می‌شود که 8 ساعت قبل از انجام تست نباید خوراکی‌های کافئین‌دار مصرف کنید یا برخی از داروها پیش از گرفتن نوارمغز باید قطع شوند که لازم است با پزشک معالج خود در تماس باشید. در ادامه این موارد پزشکی را با هم بررسی خواهیم نمود، هر چند که در مراکز حرفه‌ای تمامی نکات در هنگام دریافت مشاوره یا تماس به شما باید گفته شوند.

نکات پیش از انجام تست

تکنسین‌های مراکز دریافت نوارمغز در ابتدا سؤالاتی از شما خواهند پرسید. از جمله آنکه چه داروهایی مصرف می‌کنید. در صورتی که به خاطر سپردن نام داروها دشوار است، فهرستی تهیه کرده و همراه خود به تکنسین مربوطه ارائه دهید. در بخش پیش اشاره کردیم، در صورت لزوم متخصص مرکز توضیح خواهد داد که برخی از داروها پیش از نوار مغز باید قطع گردد. قطع داروها نباید به‌صورت سر خود باشد و حتما باید دستور پزشک انجام گردد.

 

پرستاران مرکز به شما توصیه خواهند کرد تا موهای خود را شب قبل به خوبی بشویید و از استفاده از روغن، نرم کننده، ژل، اسپری مو و … خودداری نمایید. هماهنگی و آماده‌سازی شما برای انجام آزمایش بر عهده پرستاران و تکنسین‌های بخش خواهد بود.

همچنین، سطح خون شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. توصیه شده تا دو ساعت قبل از آزمایش به خوبی غذای سالم بخورید تا سطح قند خون شما ثابت باشد.

در طول آزمایش

در ابتدا یک تکنسین به اندازه‌گیری دقیق سر شما خواهد پرداخت و با یک مداد مخصوص پوست سر را علامت‌گذاری کرده تا محل اتصال الکترودها تعیین گردند. در بهترین مرکز نوار مغز در تهران این نقاط بر روی پوست سر توسط یک کرم تمیز می‌شوند تا کیفیت ضبط افزایش یابد.

تکنسین الکترودها را با چسب مخصوص به پوست سر شما متصل می‌کند. در مراکز حرفه‌ای چسب‌های با کیفیت و مرغوب مورد استفاده قرار می‌گیرند تا حساسیتی برای بیمار ایجاد نگردد. همچنین، در برخی دیگر از کلاه‌های الاستیک مجهز به الکترود استفاده می‌شود. این الکترودها توسط سیم به تجهیزاتی متصل می‌شوند که باعث تقویت امواج مغزی خواهند شد و سپس، امواج مذکور بر روی سیستم‌های کامپیوتری ثبت می‌شوند.

در طول EEG در برخی موارد دیده شده که فرد کمی احساس ناراحتی کند، امّا بیشتر مواقع فرد ناراحتی احساس نخواهد کرد و پس از گرفته شدن نوار مغز می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را در پیش گیرد.

آزمایش در بهترین مرکز نوار مغز در تهران معمولاً بین 20 الی 40 دقیقه طول خواهد کشید. تمامی موارد بهداشتی به خصوص در دوران کرونا در این مراکز رعایت می‌شوند تا بیمار در حداکثر امنیت آزمایش خود را صورت دهد. در برخی آزمایش‌ها، که در ادامه به انواع آن خواهیم پرداخت، فرد در طول آزمایش باید دراز بکشد که این نوع آزمایش‌ها طولانی‌تر هستند.

پس از آزمایش

پس از انجام آزمایش و ضبط آن توسط کامپیوتر، تکنسین بهترین مرکز نوار مغز در تهران الکترود یا کلاهک‌ها را بر خواهند داشت. تمامی الکترودها و کلاه‌ها به‌طور حرفه‌ای پاک سازی و تعویض می‌گردند تا برای بیمار بعدی در بالاترین بهداشت ارائه شوند.

در صورتی که در طول آزمایش درد داشته باشید و متخصص تشخیص دهد که باید از داروی مسکن استفاده نمود، پس از پایان آزمایش باید کمی‌در مرکز استراحت کنید. یا از فردی بخواهید شما را به خانه برساند و ادامه روز را استراحت کرده و از رانندگی خودداری نمایید.

نتایج

در بهترین مرکز نوار مغز در تهران پزشکان و متخصصانی حضور دارند که به تفسیر ضبط و نتایج خواهند پرداخت. اطلاعات گفته شده را به خاطر بسپارید یا در محلی یادداشت نمایید. در صورت نیاز متخصص نیاز به تکرار آزمایش را بیان خواهد نمود یا صرفا به تفسیر اطلاعات خواهند پرداخت.

 

انواع نوار مغز در بهترین مرکز نوار مغز در تهران

دقت داشته باشید یک کلینیک مغز و اعصاب حرفه‌ای باید بتواند خدمات مورد نیاز و تعریف شده را ارائه دهد. همانطور که گفته شد، خدمات می‌تواند در کمترین زمان یا مدتی طولانی‌تر انجام شوند. این خدمات شامل موارد زیر خواهند بود:

EEG معمولی : آزمایش بین 20 تا 40 دقیقه

EEG خواب یا محروم از خواب: این نوار در حالت خواب از شما گرفته خواهد شد.

نوار مغز پایشی: در بهترین مرکز نوار مغز در تهران یک الکترود به‌صورت دستگاه کوچک به سر و لباس شما متصل خواهد شد. این حالت سرپایی نیز شناخته می‌شود که در طول روز می‌توانید به فعالیت‌های خود ادامه دهید بدون آنکه در کار شما اختلالی ایجاد کند. همچنین رطوبت به آن آسیبی نخواهد رساند.

ویدیو تله متری: در این حالت در طول آزمایش از شما فیلم گرفته خواهد شد. این آزمایش در چند روز انجام می‌شود و پرسنل از شما خواهند خواست تا در محیط کلینیک بمانید.

امواج مغزی که در کلینیک استفاده می‌شوند:

  • آلفا: چشم‌ها باید بسته باشند.
  • بتا: این امواج در زمان هوشیاری باید به کار برده شوند
  • دلتا: این امواج در حالت خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین برای کودکان کاربرد دارند.
  • تتا: این نوع موج نیز مانند دلتا برای افراد خواب و کودکان به کار برده می‌شود.

نکات مهم در بررسی یک مرکز بهداشتی

تا به اینجا به مسائل خدماتی و تجهیزات اشاره کردیم. خدمات توسط پرنسل به بهترین نحوه ارائه می‌شود. همچنین، تجهیزات باید همگی به روز باشند تا ضبط نوارمغز با دقت و کیفیت بالا صورت گیرد. علاوه‌براین موارد، نکات بهداشتی محیط نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

اساتید و متخصصان برجسته و ماهر در بهترین مرکز نوار مغز در تهران حضور دارند تا به بهترین نحوه خدمات را ارائه داده و شما را راهنمایی فرمایند.

از موارد دیگر بررسی نظرات دیگر کاربران و بیماران مرکز خواهد بود. با نگاهی به نظرات آن‌ها در سطح اینترنت می‌توانید از کیفیت خدمات ارائه شده اطمینان خاطر را پیدا نمایید. تمامی گزینه‌ها و مسائلی که در این جا مطرح شده برای آن است که بتوانید با خیالی آسوده به بهترین مرکز نوار مغز در تهران مراجعه نمایید.

در ابتدا به تأییدیه و مجوزها اشاره کردیم که از نکات بسیار مهم برای یافتن یک مرکز حرفه‌ای خواهد بود. همچنین، به بررسی تعرفه‌های ارائه شده توسط مرکز بپردازید. به این ترتیب با در نظر گرفتن این نکات به بهترین مرکز قدم خواهید گذاشت.

3.7/5 - (3 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب تهران _ بهترین کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب سعادت آباد _ کلینیک مغز و اعصاب کودکان تهران _ کلینیک مغز و اعصاب غرب تهران _ متخصص مغز و اعصاب _ بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران _ داخلی مغز و اعصاب _ متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ متخصص مغز و اعصاب کودکان _ کلینیک روانشناسی _ بهترین کلینیک روانشناسی تهران _ کلینیک روانشناسی تهران _ مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ کلینیک شبانه روزی مغز و اعصاب _ متخصص مغز و اعصاب سعادت آباد _روانپزشک سعادت آباد