021-22388301 __021-22388302

تهران , سعادت آباد ,خیابان سرو شرقی , خیابان مجد

مرکز جراحی سعادت آباد طبقه پنجم

بهترین متخصص مغز و اعصاب تهران کیست ؟

بهترین متخصص مغز و اعصاب تهران کیست ؟

برای درمان بیماری‌ هایی که روند بهبودی آن‌ها نیاز به گذشت مدت زمانی طولانی دارد، باید از بهترین متخصص‌ها کمک بگیریم. به همین جهت پیش از انتخاب پزشک یا جراح باید تحقیق‌های لازم در این خصوص را انجام داده و در نهایت از یک یا دو متخصص کاربلد و باتجربه مشورت بگیریم. بسیاری از پیچیده‌ترین جراحی‌ها و بیماری‌ها در حوزه تخصص مغز و اعصاب انجام می‌شوند. برای انتخاب بهترین متخصص مغز و اعصاب، باید بررسی و تحقیق به شکلی جامع صورت بگیرد.

کلینیک داخلی مغز و اعصاب

پزشکان متخصص مغز و اعصاب مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب طبیب در خدمت شما بیماران گرامی میباشند .

متخصص مغز و اعصاب کیست؟

متخصص مغز و اعصاب کسی است که تخصص او در حوزه پزشکی به گروه بیماری‌های مغز، اعصاب، نخاع، گردن، اختلالات عصبی، ستون فقرات و… مربوط می‌شود. توجه داشته باشید که زمینه کاری یک متخصص با جراح مغز و اعصاب متفاوت بوده و شما برای تشخیص بیماری و شروع روند درمان باید به متخصص مراجعه کنید.

ویژگی‌های بهترین متخصص مغز و اعصاب

دانش و تجربه کافی

شخصی که به عنوان متخصص مغز و اعصاب مشغول به فعالیت می‌شود، باید حداقل 4 سال دوره رزیدنتی پس از دوره عمومی گذرانده باشد. پس از اتمام این دوره، پزشک رشته مورد نظر خود در حوزه مغز و اعصاب را انتخاب کرده و کسب دانش و تجربه در این دوره می‌پردازد. بهترین متخصص مغز و اعصاب باید پس از اتمام دوره‌های ذکر شده به صورت منظم دانش خود را به‌روزرسانی کند. پزشکی که در طول دوره کاری خود با دانش روز دنیا هماهنگ نبوده و از تجربه پزشکان دیگر استفاده نکند، قطعا نمی‌تواند عنوان بهترین پزشک را به یدک بکشد. پزشک مغز و اعصاب باید اطلاعات جامع و صحیحی در مورد بیماری‌های مغز و اعصاب، روش‌های تشخیص دقیق بیماری و روش‌های درمان بیماری‌های مختلف، داشته باشد. اگر پزشک در این زمینه به درک درستی نرسیده باشد، شما نمی‌توانید به عنوان بهترین متخصص مغز و اعصاب به او اعتماد کنید.

مهارت در تشخیص بیماری

اگر برای پیدا کردن متخصص مغز و اعصاب تحقیقات جامع انجام می‌دهید، فاکتور تشخیص درست و دقیق را فراموش نکنید. زمانی یک بیماری به شکلی صحیح وارد پروسه درمان می‌شود که پزشک علت بیماری را کاملا دقیق تشخیص داده باشد. به همین جهت این مهارت از مهمترین توانمندی‌های پزشک مغز و اعصاب محسوب می‌شود.

سابقه پزشکی

یکی دیگر از مواردی که هنگام انتخاب بهترین متخصص مغز و اعصاب باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم، سابقه کاری پزشک است. پزشکی که دارای سوابق عالی کاری باشد، قطعا نظرات مثبتی با اسم او همراه بوده و بیماران نیز به راحتی می‌توانند به تخصص و تجربه پزشک اعتماد کنند. برای مطلع شدن از سابقه و مهارت متخصص مغز و اعصاب می‌توانید به وب‌سایت‌های اینترنتی مراجعه کنید. همچنین پرس و جو از دوستان و آشنایان در این مورد نیز گزینه مناسبی برای پیدا کردن بهترین پزشک متخصص در این حوزه است.

ارزیابی شرایط پزشکی بیمار

بهترین متخصص مغز و اعصاب باید توانایی کافی در ارزیابی و تجزیه و تحلیل وضعیت پزشکی بیمار را داشته باشد. اگر پزشک در کار خود مهارت لازم را داشته باشد، جای نگرانی برای از دست دادن نکته یا موردی کوچک در وضعیت سلامتی بیمار وجود نخواهد داشت. متخصص مغز و اعصاب باید تمامی آزمایش‌ها، تست‌ها، مدارک پزشکی، عکس‌های تصویربرداری و… را جمع‌آوری کرده و ارزیابی جامع بر روی آن‌ها داشته باشد. اگر پزشک در این مورد کوتاهی یا سهل‌انگاری کند، ممکن است علت بیماری اشتباه تشخیص داده شده و روند درمان تغییر کند.

مهارت پزشک در ارتباط با بیمار

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین متخصص مغز و اعصاب، نحوه برخورد پزشک با بیمار است. معمولا بیماران و همراهان آن‌ها در شرایط سخت بیماری، روحیه‌ای ضعیف پیدا می‌کنند. در این موقعیت تنها مهارت پزشک است که می‌تواند آرامشی در دل بیمار و همراهان او ایجاد کند. بهترین متخصص مغز و اعصاب، کسی است که شرایط موجود و روش‌های درمان را به طور کامل برای بیمار و اطرافیانش توضیح می‌دهد. زمانی که بیمار در مورد شرایط سلامتی خود به آگاهی برسد، میزان استرس او به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

 

درمان بیماری‌ها توسط بهترین متخصص مغز و اعصاب

همانطور که اشاره کردیم، پزشک متخصص باید از دانش، مهارت، تجربه و سابقه کافی برای درمان بیماری‌های مختلف در این حوزه برخوردار باشد. اگر یک پزشک مغز و اعصاب تنها به درمان چند بیماری اکتفا کرده و تشخیص درستی در مورد بیماری‌ها نداشته باشد، به مرور زمان اعتبار خود را از دست می‌دهد. به عنوان مثال بهترین متخصص مغز و اعصاب باید در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های زیر باید مهارت و توانمندی‌های لازم را داشته باشد:

نحوه تشخیص بیماری

متخصص مغز و اعصاب باید تمامی سوابق پزشکی که شامل سوابق بیماری‌های ژنتیکی نیز می‌شود را بررسی کند. عوامل مهمی مانند داروهای مصرفی، داروهایی که بیمار در گذشته مصرف کرده است نیز در تشخیص صحیح بیماری تاثیرگذار خواهد بود. همچنین متخصصین مغز و اعصاب باید میزان تعادل بیمار در راه رفتن، نشستن و برخاستن، قدرت در تکلم و بینایی و… را نیز به طور کامل بررسی کنند.

تعیین وقت ویزیت

بهترین متخصص مغز و اعصاب باید زمان کافی برای ویزیت تمامی بیماران داشته باشد. بسیاری از بیماران با مشکل تعیین نوبت ویزیت مواجه هستند و نمی‌توانند در زمان مناسب به پزشک متخصص مراجعه کنند. یک پزشک خوب باید زمان و نحوه نوبت‌دهی را به شکلی برنامه‌ریزی کند که پاسخگوی تمامی بیماران خود باشد. در غیر این صورت پروسه درمان بسیاری از بیماران بدحال به تعویق افتاده و با مشکلات سلامتی متعددی مواجه می‌شوند.

 

اختصاص زمان مناسب به بیمار

نکته مهم دیگر در انتخاب بهترین پزشک مغز و اعصاب، اختصاص دادن زمان کافی به هر بیمار است. اگر پزشک در معاینه بیمار عجول باشد، قطعا بیمار احساس راحتی نداشته و در نهایت نمی‌تواند شرح کاملی از جزئیات مشکل خود در اختیار پزشک قرار دهد. تشخیص دقیق بیماری نیازمند اطلاعات جامع در مورد بیماری و علائم آن است.

چه زمانی به بهترین متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

توجه به نشانه‌ها و علائم برای تشخیص دقیق بیماری اهمیت بسیاری دارد. به همین جهت ما به شما توصیه می‌کنیم تا با مشاهده هر نشانه متفاوتی در شرایط عمومی سلامتی خود به پزشک مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که به شما هشدار می‌دهد برای تشخیص و درمان به بهترین متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

  • سردرد و سرگیجه‌های شدید
  • دردهای مزمن در ناحیه کمر، گردن و ستون فقرات
  • تغییر در وضعیت تمرکز و حافظه
  • اختلال در حرکت و لرزش در دست و پا
  • احساس گز گز یا بی‌حسی در دست و پا یا در یک طرف بدن
  • عدم تعادل

 

روش‌های موثر در تشخیص بیماری

بهترین متخصص مغز و اعصاب باید از روش‌های کارآمد در تشخیص بیماری‌های مربوط به مغز و اعصاب استفاده کند. بعضی از این روش‌ها که معمولا پزشکان برای تشخیص صحیح بیماری به آن‌ها متوسل می‌شوند، به شرح زیر است:

  • تصویربرداری MRI یا سی تی اسکن
  • نوار مغزی (تست فعالیت‌های الکتریکی مغز)
  • نمونه‌برداری از نخاع که در اصطلاح به آن پونکسیون کمری گفته می‌شود.
  • الکتروانسفالوگرام (سنجش فعالیت الکتریکی مغز)
  • تست تانسیلون جهت بررسی حرکات دست و پا

مراکز درمانی مجهز

پس از انتخاب بهترین متخصص مغز و اعصاب، در صورت نیاز به جراحی باید از اعتبار مرکز درمانی نیز اطمینان کافی حاصل کنید. یک مرکز درمانی خوب باید به پیشرفته‌ترین تجهیزات و دستگاه‌ها مجهز باشد. اگر پزشک انتخابی شما از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشد، قطعا مرکز درمانی مناسبی را به بیماران خود توصیه می‌کند.

نتیجه گیری و جمع بندی

در آخر باید این نکته را نیز ذکر کنیم که بیمار باید وضعیت سلامتی خود را درست و دقیق در اختیار پزشک قرار دهد. اگر اطلاعاتی که به بهترین متخصص مغز و اعصاب ارائه می‌دهید، ناقص بوده و مدارک نیز وضعیت بیماری شما را به شکلی شفاف توضیح ندهد، در تشخیص بیماری مشکل به وجود می‌آید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب تهران _ بهترین کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب سعادت آباد _ کلینیک مغز و اعصاب کودکان تهران _ کلینیک مغز و اعصاب غرب تهران _ متخصص مغز و اعصاب _ بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران _ داخلی مغز و اعصاب _ متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ متخصص مغز و اعصاب کودکان _ کلینیک روانشناسی _ بهترین کلینیک روانشناسی تهران _ کلینیک روانشناسی تهران _ مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ کلینیک شبانه روزی مغز و اعصاب _ متخصص مغز و اعصاب سعادت آباد _روانپزشک سعادت آباد