021-22388301 __021-22388302

تهران , سعادت آباد ,خیابان سرو شرقی , خیابان مجد

مرکز جراحی سعادت آباد طبقه پنجم

بهترین روانشناس تهران کیست؟

بهترین روانشناس تهران کیست؟

بهترین روانشناس تهران کیست؟ بسیاری از ما در امور گوناگون زندگی، از متخصصین در حوزه‌های گوناگون مشورت می‌گیریم تا کارهایمان با خطا و ریسک کمتری انجام شود. مسائل روزمره‌ی زندگی در رابطه با روابط عاطفی و خانوادگی و سلامت روانمان نیز بهتر است با مشورت با متخصصین انجام شود تا با تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات درست، سلامت روابط و روانمان را تضمین کنیم.

بسیاری از ما در برخورد با دیگران اطلاع درستی از شخصیت آن‌ها، واکنش‌های احتمالیشان در شرایط گوناگون و نحوه‌ی برخورد صحیح با مسائل اطلاع کافی نداریم. برای مثال درصورتی نیاز داریم اعضای خانواده‌مان را درباره موضوعی توجیه کنیم یا موافقت آن‌ها را جلب کنیم. یا در شرایطی که تصمیم‌گیری برایمان سخت شده یا آسیب‌های روحی ناشی از حوادث زندگیمان روح و روان ما را آزار می‌دهد بهتر است از یک متخصص کمک بگیریم تا در کمتری زمان به بهترین روش عمل کنیم و اجازه ندهیم فشارهای روحی عملکرد صحیح ما را در زندگی تحت تأثیر قرار دهند.

کلینیک روانشناسی

اگر شما هم برای رفع مشکلات یا تصمیم‌گیری در مورد مسائل زندگیتان نیاز به یک مشاور یا روانشناس داشته باشید ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که بهترین روانشناس تهران کیست؟ باید بدانید تنها کسی که می‌تواند به این سؤال پاسخ قطعی دهد، خود شما هستید. فاکتورهای متفاوتی وجود دارند که می‌توانند در انتخاب یک روانشناس خوب مؤثر باشند و نظر افراد در مورد مشاورشان ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. به همین دلیل برای یافتن یک روانشناس خوب ابتدا باید دانش خود را در این مورد توسعه دهید و باتوجه به معیارهای خود اقدام به یافتن یک روانشناس خوب کنید.

روانشناس

چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم ؟

ما عموماً به سه دلیل عمده نیاز داریم که به یک روانشناس مراجعه کنیم. ابتلاء به اختلالات روانی، داشتن مشکلات خانوادگی و ارتباطی و برای شناختن خود و حل مشکلات درونی از جمله مواردی است که ما برای برطرف نمودن آن‌ها نیاز به کمک یک مشاور داریم.

اختلالات روانی مانند اختلال وسواس، افسردگی، اضطراب، اختلال دوقطبی و اختلال افسردگی اساسی و  … از جمله مواردی است که ما درصورت ابتلاء به آن‌ها به تنهایی و و بدون کمک گرفتن از بهترین روانپزشک و یا روانشناس قادر به تحمل و درمان آن نیستیم. در چنین شرایطی، روانشناس با جلسات مداوم و متعدد با استفاده از روش‌های درمانی شناختی گوناگون به ما کمک می‌کند تا مشکلات خود را به گونه بهتری نگاه کنیم و برای آن‌ها راه حل مناسبی بیابیم.

چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم ؟

همه ما ممکن است در ارتباط با دیگران به خصوص افراد خانواده‌مان دچار سردرگمی شویم. انتخاب همسر مناسب، نحوه برخورد صحیح و تربیت درست کودکمان، تحمل رویدادهای ناخوشایند و ناملایمات زندگی مانند از دست دادن عزیزان یا شکست‌های مالی و کاری از جمله مواردی است که پتانسیل تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ و غیر قابل جبران را دارند و کمک گرفتن از یک روانشناس خوب می‌تواند به میزان قابل توجهی به ما کمک کند.

برخورد نامناسب در زندگی مشترک ممکن است منجربه جدایی شود. تربیت نادرست کودکمان می‌تواند سرنوشت او را به سمت نامناسبی تغییر دهد. سوگواری نادرست و باقی ماندن در احساس آزار دهنده‌ی شکست‌ها می‌تواند ما را به سمت افسردگی بکشاند. و همه‌ی این مسائل می‌توانند بر کیفیت زندگی ما تأثیر بگذارند. به همین دلیل همراهی یک مشاور بسیار تأثیرگذار و ضروری باشد.

برخی از ما با بسیاری از مشکلات در زندگی خود روبرو می‌شویم که علت اصلی آن‌ها نداشتن شناخت کافی از خود است. مسائلی درونی ما بسیار پیچیده است. حوادث گذشته بر زندگی حال ما و نحوه برخورد ما با دیگران و رویدادهای جدید اثر می‌گذارد و شخصیت ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل لازم است برای شناخت بهتر و عمیق‌تر خود از یک روانشناس کمک بگیریم تا ریشه مشکلات خود را بیابیم و نحوه‌ی برخورد درست و غلط با آن‌ها را یاد بگیریم.

 

روانشناس خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای یافتن پاسخ این سوال که بهترین روانشناس تهرانی کیست؛ شما باید در مورد ویژگی‌های یک روانشناس خبره و حرفه‌ای اطلاعاتی داشته باشید تا به‌راحتی مشاور خود را ارزیابی کنید.

ابتدایی‌ترین مسئله‌ای که همه ما در رابطه با پزشکان، مشاوران و متخصصان مورد نیاز خود بررسی می‌کنیم، تحصیلات آکادمیک و مجوزات مورد نیاز اوست. روانشناسان باید پروانه اشتغال از سازمان نظام روانپزشکی داشته باشند تا صلاحیت علمی و تحصیلی آن‌ها معتبر و قابل اعتماد باشد.

یک درمانگر حرفه‌ای با شنیدن صحبت‌های مراجعه‌کننده تا حدودی به مشکلات او و ریشه‌هایش پی می‌برد و در صورت نیاز، از او سوالاتی می‌پرسد که به واکاوی مسئله کمک کند. برای مثال ریشه‌ی بسیاری از مشکلات افراد در روابط خانوادگی او با والدین و خواهر و برادر خود است. یا حوادثی در زندگی فرد رخ داده که وضعیت حال او را تحت تأثیر قرار داده است. به همین دلیل روانشناس می‌تواند از میان صحبت‌های درمان‌جو این مسائل را کشف کند و یا با پرسیدن سؤالات بیشتر سعی دارد به عمق و ریشه مسئله پی ببرد.

پس از پی بردن به اختلال یا مشکل، روانشناس باید راهکار مناسبی ارائه دهد و روند درمان را با بیمار در میان بگذارد. رویکردهای گوناگونی که با استفاده از آن‌ها می‌توان مشکل شما را برطرف کرد برایتان توضیح می‌دهد و پیشنهادات خود را به‌طور برایتان توضیح می‌دهد.

رفتار حرفه‌ای درمانگر یکی‌دیگر از مواردی است که با مشاهده‌ی آن می‌توانید به کار او اعتماد کنید. یک روانشناس خوب، فرآیند درمان شما را با حوصله و تمرکز پیش می‌گیرد. برایتان وقت می‌گذارد، موضوعاتی که در جلسه قبل در مورد آن صحبت کردید را به خاطر دارد و از آن‌ها برای پیشرفت کار کمک می‌گیرد. در طی جلسه تمرکز کافی دارد و توجه خود را به کارهای متفرقه جلب نمی‌کند.

 

بهترین روانشناس تهران کیست؟

برخی افراد ممکن است به دلایل گوناگون مانند مطالعات و اطلاعات ناکافی یا مسائل فرهنگی اعتقادی به مراجعه به روانشناس ندارند. اما باید بدانیم، همانطور که جسم ما در صورت ابتلاء به بیماری نیاز به درمان توسط متخصص دارد، برای مشکلتان روحمان نیز باید از درمانگر کمک بگیریم.

مهم‌ترین مواردی که برای رفع آن نیاز به یک روانشناس داریم، اختلالات روانی، مسائل و مشکلات درونی و اختلافات خانوادگی و ارتباطی است. از آنجا که تمامی این موارد بر کیفیت زندگی ما تأثیرگذار هستند، کمک گرفتن از یک مشاور بسیار مهم و ضروری است. به همین دلیل لازم است تا با تفکرات قدیمی و بدون پایه علمی مقابله کرده و به مسائل و نیازهای روحی خود نیز اهمیت دهیم.

اگر به‌دنبال این هستید که بدانید بهترین روانشناس تهران کیست؛ با مطالعه و توجه به مطالبی که گفته شد، به‌راحتی می‌توانید یک روانشناس خوب را بشناسید. برای این کار، روانشناس مورد نظر خود را پیدا کنید. به فضای محل مراجعه توجه کنید. اتاق مشاوره باید فضای دلنشین و ساکت داشته باشد و در آن احساس آرامش داشته باشید. در مدت جلسه درمانی، مزاحمتی ایجاد نشود و مشاور بادقت به مسائلتان گوش دهد. در این صورت با بررسی مواردی که درباره آن توضیح دادیم، تصمیم بگیرید که این مشاور می‌تواند به شما کمک کند یا خیر. پس بهتر است شخصاً مراجعه کرده و متناسب با نیاز و انتظارات خود بررسی نموده و تصمیم‌گیری کنید.

در نظر داشته باشید که درمان‌های روانشناسی با ذهن پیچیده‌ی انسان در ارتباط است و ممکن است زمان زیادی لازم داشته باشد و نمی‌توان انتظار داشت که مانند بیماری‌های جسمانی در مدت کوتاهی نتیجه قطعی داشته باشد. با این حال بیمار، در طی روند درمان، نتیجه بخش بودن آن را احساس خواهد کرد.

 

Rate this post

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب تهران _ بهترین کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب سعادت آباد _ کلینیک مغز و اعصاب کودکان تهران _ کلینیک مغز و اعصاب غرب تهران _ متخصص مغز و اعصاب _ بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران _ داخلی مغز و اعصاب _ متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ متخصص مغز و اعصاب کودکان _ کلینیک روانشناسی _ بهترین کلینیک روانشناسی تهران _ کلینیک روانشناسی تهران _ مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ کلینیک شبانه روزی مغز و اعصاب _ متخصص مغز و اعصاب سعادت آباد _روانپزشک سعادت آباد