021-22388301 __021-22388302

تهران , سعادت آباد ,خیابان سرو شرقی , خیابان مجد

مرکز جراحی سعادت آباد طبقه پنجم

بهترین کلینیک درد در تهران

بهترین کلینیک درد در تهران

افراد نسبت به درد واکنش‌های متفاوتی نشان می‌‌دهند. در نتیجه درمان نشدن درد، ‌ واکنش‌هایی چون بی خوابی، پرخاشگری بی حوصلگی و حتی کم اشتهایی یا پرخوری مشاهده شده است. ‌درد در هر کجای بدن که باشد، علاوه بر آسیب فیزیکی، مشکلات روحی بسیاری را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل درد، موضوع بسیار مهمی است. با پیشرفت دانش پزشکی، متخصصین درد توانسته ‌اند تا حد زیادی درد را کاهش داده و حتی در برخی موارد به طور کامل آن را از بین ببرند. امروزه، درمان درد بیشتر در کلینیک‌ درد انجام می‌شود. کلینیک‌های درد با استفاده از دستگاه‌ها و روش‌های درمانی نوین به درمان انواع درد می‌پردازند. از این رو، در ادامه قصد داریم ویژگی‌های بهترین کلینیک درد در تهران را بررسی کنیم.

درد چیست؟

درد اصطلاحی کلی است که به احساسات ناخوشایند در بدن اشاره می‌کند. درد از فعال شدن سیستم عصبی ناشی می‌شود. درد می‌‌تواند به صورت ناگهانی و شدید خود را نشان دهد یا خفیف و مزمن باشد و یا تنها در شرایط خاصی ظاهر شود. ممکن است ممکن است درد مربوط به یک آسیب یا مسئله خاص باشد. همچنین، درد می‌تواند در محدوده آزار دهنده تا ناتوان کننده قرار گیرد. در فهرست زیر به برخی از دلایل اشاره شده است.

  • سردرد
  • کمر درد
  • معده درد
  • گرفتگی ماهیچه ای
  • درد ناشی از جراحت
  • بریدگی
  • آرتروز
  • شکستگی استخوان
  • و…

 درد چیست

کلینیک درد چیست؟

کلینیک درد مرکزی است که بر روی تشخیص و کنترل انواع درد تمرکز دارد. کلینیک‌‌های درد معمولا رویکردی عمومی دارند. بدین صورت که همه افراد مبتلا به درد‌های مختلف از درد معده تا درد مفاصل می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند. اما کلینیک‌هایی هم وجود دارد که روی درمان درد‌های خاصی مانند درد گردن و کمر درد متمرکز هستند.

 

کلینیک درد طبیب

بهترین کلینیک درد در تهران مرکزی است که بتواند با تجربه بالا به تمام بیمارانی که درد‌های حاد یا مزمن شدید دارند، کمک کند. در این مراکز بهترین متخصصان درد کشور حضور دارند تا با به روز ترین شیوه‌‌های پزشکی و و دستگاه‌های پیشرفته انواع درد را درمان کنند.

در بهترین کلینیک درد در تهران به بیماران کمک می‌کنند تا به زندگی عادی خود بازگشته و بتوانند بدون تحمل درد و به صورت طبیعی فعالیت‌های عادی و روزانه خود را انجام دهند. در واقع، درمان درد در این کلینیک ها، بدون انجام جراحی تهاجمی و حتی بدون اینکه نیاز به برش و باز کردن ناحیه مورد نظر باشد، صورت می‌گیرد.

چه درد‌هایی را می‌توان در کلینیک درد درمان کرد؟

برخی از درد‌ها زودگذر بوده و در خانه قابل درمان هستند اما برخی از درد‌ها بسیار آزار دهنده بوده و حتی ممکن است نشان دهنده شرایط جدی باشند. در صورتی که درد شما به این گونه است، حتما باید به متخصص مراجعه کنید. برای درمان درد‌های زیر می‌توانید به کلینیک درد مراجعه کنید.

  • انواع کمر درد، دیسک کمر، دیسک گردن، سیاتیک، فیبرومیالژی، سردرد و میگرن، آرتروز زانو، درد فک، درد لگن، درد کف پا و حتی خستگی مزمن را می‌توان درمان کرد.
  • درد‌هایی که به دلیل یک آسیب یا حادثه ایجاد شوند که ممکن است همراه با خون ریزی، عفونت و شکستگی استخوان باشند.
  • اگر درد داخلی حاد و شدید است.
  • اگر درد در قفسه سینه باشد.
  • اگر به سر آسیب وارد شود و یا درد در آن نواحی باشد.
  • اگر درد زندگی شما را مختل کرده و انجام‌های کار‌های روزمره یا خوابیدن را برایتان دشوار کرده است.
  • اگر دچار درد‌های استخوانی هستید. درد استخوان معمولا عمیق و شدید است که معمولا شب‌ها و هنگام حرکت دادن اندام آسیب ‌دیده بدتر می‌‌شود.
  • برحی از بیمارانی که برای درمان درد استخوان به کلینیک درد مراجعه می‌کنند، به پوکی استخوان مبتلا هستند.
  • افرادی که از درد‌های مفصلی رنج می‌برند. درد مفصلی نتیجه بیماری یا جراحت است.
  • یکی از شایع ‌ترین دلایل درد مفصلی آرتروز است. دو نوع اصلی آرتروز عبارتند از استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید. مفاصل مچ دست، آرنج‌ها و زانو‌ها از جمله مفاصلی هستند که بیشتر تحت تاثیر این بیماری قرار می‌گیرند.
  • درد مفاصل گاهی ناشی از التهاب اطراف مفاصل، لوپوس، نقرس، شکستگی غضروف، التهاب تاندون، عفونت استخوان یا مفصل، استفاده بیش از حد از مفصل و دیگر موارد است.

روش‌های کنترل درد

روش‌های کنترل درد شامل روش‌های غیر تهاجمی، نیمه تهاجمی و تهاجمی است که به صورت زیر است.

 

روش های کنترل درد

روش‌های غیر تهاجمی

در این روش، جراحی و باز کردن بافت آسیب دیده انجام نمی‌شود و تنها با روش‌های خاصی موجب تحریک محل مورد نظر می‌شوند تا بازسازی و بهبود فعالیت اعصاب مولد درد انجام شود. در بهترین کلینیک درد در تهران معمولا از روش‌های غیر تهاجمی مانند موارد زیر استفاده می‌شود.

روش‌های نیمه تهاجمی

در این روش بدون نیاز به شکافتن پوست و بی هوشی عمومی درد را درمان می‌کنند.

روش‌های تهاجمی

با وجود اینکه، درمان‌های کلینیک درد بیشتر شامل روش‌‌های غیر تهاجمی و نیمه تهاجمی ‌است اما گاهی لازم است از روش‌های تهاجمی در اتاق عمل استفاده شود.

 

چه خدماتی در کلینیک درد ارائه می‌شود؟

برخی از خدماتی که در کلینیک درد ارائه می‌شود شامل موارد زیر ‌است.

لیزر درمانی

دستگاه لیزر با آزاد سازی انرژی و افزایش تغذیه بافتی از طریق افزایش جریان خون به کنترل درد‌ها کمک می‌کند. از طریق لیزر درمانی می‌توان درد بخش‌های مختلف بدن چون کمر، گردن، زانو و شانه را کاهش داد. همچنین، این روش برای درمان تاندونیت‌های عضلانی موثر است.

ارتوکین تراپی

به کمک این روش درمانی می‌توان درد و التهاب ناشی از بیماری را بهبود بخشید و کاهش محدودیت حرکتی را درمان کرد. ارتوکین تراپی کابرد زیادی در درمان انواع آرتروز و پارگی تاندون دارد.

اوزون تراپی

اوزون تراپی به معنی تبدیل گاز به اکسیژن و تزریق آن به بافت‌های رادیکال است که منجر به آزاد سازی انرژی و درمان می‌شود. در صورت وجود عفونت، با کمک این روش می‌توان به حذف عفونت و کاهش التهاب کمک کرد. این روش در درمان آرتروزها، انواع دیسک و سیاتیک کابرد دارد.

پی آر پی (PRP)

پی آر پی یک روش درمانی تقریبا غیر تهاجمی و موثر است که از طریق پلاسمای جدا شده و غنی از پلاکت‌های خونی خود بیمار، انجام می‌شود.

رادیو فرکانسی (RF)

این روش با کمک امواج رادیویی و الکترو مغناطیسی انجام می‌شود که با افزایش جریان خون در نقطه مورد در کاهش درد موثر است.

روش PLDD

یک عمل جراحی سرپایی دیسک است. برای درمان دیسک از لیزر یا PLDD هم می‌تواند استفاده کرد. البته میزان موفقیت این روش به مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد.

تزریق ژل

تزریق ژل‌های روان کننده مانند لوبریکنت یا اسید هیالورونیک نیز از دیگر روش‌های درمانی موثر و سودمند ‌است.

دیسکوژل

در این روش، یک نوع ماده شیمیایی بی خطر به نام دیسکوژل داخل دیسک تزریق می‌‌شود. دیسکوژل از طریق تزریق زیر پوستی به نخاع وارد می‌‌شود که پس از تزریق سفت شده و حالتی پنبه ‌ای پیدا می‌کند.

دستگاه فلوروسکوپ

از این دستگاه برای بررسی کانال نخاعی بیمار استفاده می‌شود و به همین دلیل کاربرد زیادی برای درمان بیماری‌هایی چون آرتروز کمر دارد. البته از این دستگاه می‌توان برای درمان بیماری‌های دیگر هم بهره برد.

دستگاه سونوگرافی

با استفاده از دستگاه سونوگرافی می‌توان عصب محیطی بخش مورد نظر بدن را به صورت مستقیم دید و با بررسی دقیق تر، اقدامات درمانی کارامدتری انجام داد.

ویژگی‌های بهترین کلینیک درد در تهران

برخی از ویژگی‌های بهترین کلینیک درد در تهران به صورت زیر است.

سوابق، تجربه و تخصص

سوابق، تجربه و تخصص از مهم ترین ویژگی‌هایی هستند که در هنگام انتخاب کلینیک درد باید به آن توجه شود. چرا که در نتیجه تجربه و مهارت متخصصان یک مرکز درمانی است که مشکل بیمار رفع شده و درد کاهش می‌یابد.

برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می‌توانید از سایت‌های اینترنتی که به معرفی مراکز درمانی می‌پردازند و مراجعین کلینک‌ها کمک بگیرید.

روش‌های درمانی و دستگاه‌های پزشکی

با پیشرفت دانش، فناوری و دستگاه‌های پزشکی، روش‌های درمانی بسیاری ابداع شده است که به کمک آن‌ها می‌توان شدید‌ترین و مزمن‌ترین درد‌ها را بدون عوارض و با هزینه مناسبی بهبود داد. از این رو، بهترین کلینیک درد در تهران به مرکزی گفته می‌شود که بتواند با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته پزشکی و پزشکان متخصص، چنین روش‌هایی را برای درمان بیماران به کار گیرد.

بیمار محور بودن

در اولویت بودن بیمار یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی است که نقش به‌سزایی در انتخاب بهترین کلینیک درد در تهران دارد، بیمار محور بودن آن مجموعه پزشکی است. در واقع، بیمار محور بودن به این معنی است که همه تلاش و هدف کارکنان و متخصصین یک مرکز درمانی، حل مشکل و رفع نیاز‌های بیمار باشد.

هزینه‌های درمانی

هزینه‌های درمان با توجه به نوع مشکل و شدت درد و همچنین روش‌های درمان و تعداد جلسات درمانی مورد نیاز، ‌ متفاوت است. از این رو، پس از مراجعه به بهترین کلینیک درد در تهران، معاینه اولیه و ارزیابی‌های لازم انجام شده، سپس هزینه درمان اعلام می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب تهران _ بهترین کلینیک مغز و اعصاب _ کلینیک مغز و اعصاب سعادت آباد _ کلینیک مغز و اعصاب کودکان تهران _ کلینیک مغز و اعصاب غرب تهران _ متخصص مغز و اعصاب _ بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران _ داخلی مغز و اعصاب _ متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب تهران _ متخصص مغز و اعصاب کودکان _ کلینیک روانشناسی _ بهترین کلینیک روانشناسی تهران _ کلینیک روانشناسی تهران _ مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران _ کلینیک شبانه روزی مغز و اعصاب _ متخصص مغز و اعصاب سعادت آباد _روانپزشک سعادت آباد